Po przejęciu zbankrutowanego Adam Aircraft Industries, rosyjska grupa Kaszkol Holding i Industrial Investors ujawniła plany związane z produkcją bardzo lekkiego odrzutowca (VLJ) A700. Okazało się, że Rosjanie zebrali już 322 potwierdzone zamówienia ze swojego kraju, a także Chin, Indii i państw europejskich.
Rosyjska grupa, będąca właścicielem linii Dexter Air, świadczącej usługi lotnicze typu taxi, stała się jednym z pierwszych klientów Adam Aircraft. Nie mogła zrealizować zamówienia, z powodu bankructwa przedsiębiorstwa, któremu zabrakło środków na dokończenie procesu certyfikacji (co miało nastąpić pod koniec 2008). W związku z tym Rosjanie zdecydowali się przejąć zakład, co zrobili w kwietniu, kosztem jedynie 10 mln USD, a więc za cenę 4-5 samolotów klasy VLJ (zobacz: Rosjanie przejmą Adam Aircraft).0 Zdecydowali się kontynuować działalność w jednej trzech fabryk, zatrudniając ok. 100 osób. Nie ujawnili wtedy szczegółowych planów, związanych z przyszłością Adam Aircraft.
Doszło do tego dopiero teraz. Nowi właściciele oświadczyli, że proces certyfikacji zakończy się w ostatnich miesiącach 2009, a w następnym roku rozpoczną się dostawy. Ujawnili również, że dysponują potwierdzonymi zamówieniami na 322 egz. A700. To zaskakujący wynik, biorąc pod uwagę fakt, że przed bankructwem amerykański zarząd informował o ok. 300 zamówieniach, z których część pochodziła z USA. Tymczasem w obecnym portfelu, zamówienia amerykańskie nie odgrywają praktycznie żadnej roli. Zamiast nich istotne są zlecenia z samej Rosji (głównie od Dextera), ale również z Chin i Indii oraz przewoźników z krajów europejskich.
Jeżeli dane te potwierdzą się w przyszłości, trzeba będzie docenić zdolności marketingowe nowych właścicieli - renomowana Cessna, która zdołała już od początku 2007 dostarczyć ok. stu swoich samolotów modelu Citation Mustang, dysponuje 500 potwierdzonymi zamówieniami, głównie z USA.