Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjski A700

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 25 lipca 2008

Po przejęciu zbankrutowanego Adam Aircraft Industries, rosyjska grupa Kaszkol Holding i Industrial Investors ujawniła plany związane z produkcją bardzo lekkiego odrzutowca (VLJ) A700. Okazało się, że Rosjanie zebrali już 322 potwierdzone zamówienia ze swojego kraju, a także Chin, Indii i państw europejskich.

Jeden z dwóch prototypów A700. Widoczny otwarty bagażnik nosowy i charakterystyczna dla Adam Aircraft podwójna belka ogonowa, wywodząca się z modelu A500, dysponującego dwoma silnikami tłokowymi, a których jeden napędzał śmigło pchające, umieszczone na końcu kadłuba / Zdjęcie: Christopher Blizzard

Rosyjska grupa, będąca właścicielem linii Dexter Air, świadczącej usługi lotnicze typu taxi, stała się jednym z pierwszych klientów Adam Aircraft. Nie mogła zrealizować zamówienia, z powodu bankructwa przedsiębiorstwa, któremu zabrakło środków na dokończenie procesu certyfikacji (co miało nastąpić pod koniec 2008). W związku z tym Rosjanie zdecydowali się przejąć zakład, co zrobili w kwietniu, kosztem jedynie 10 mln USD, a więc za cenę 4-5 samolotów klasy VLJ (zobacz: Rosjanie przejmą Adam Aircraft).0 Zdecydowali się kontynuować działalność w jednej trzech fabryk, zatrudniając ok. 100 osób. Nie ujawnili wtedy szczegółowych planów, związanych z przyszłością Adam Aircraft.

Doszło do tego dopiero teraz. Nowi właściciele oświadczyli, że proces certyfikacji zakończy się w ostatnich miesiącach 2009, a w następnym roku rozpoczną się dostawy. Ujawnili również, że dysponują potwierdzonymi zamówieniami na 322 egz. A700. To zaskakujący wynik, biorąc pod uwagę fakt, że przed bankructwem amerykański zarząd informował o ok. 300 zamówieniach, z których część pochodziła z USA. Tymczasem w obecnym portfelu, zamówienia amerykańskie nie odgrywają praktycznie żadnej roli. Zamiast nich istotne są zlecenia z samej Rosji (głównie od Dextera), ale również z Chin i Indii oraz przewoźników z krajów europejskich.

Jeżeli dane te potwierdzą się w przyszłości, trzeba będzie docenić zdolności marketingowe nowych właścicieli - renomowana Cessna, która zdołała już od początku 2007 dostarczyć ok. stu swoich samolotów modelu Citation Mustang, dysponuje 500 potwierdzonymi zamówieniami, głównie z USA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.