Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powrót małych towarowych Airbusów

Lotnictwo cywilne, 29 września 2014

PacAvi Group zamierza zająć się przebudową pasażerskich Airbusów A320 i A321 na samoloty towarowe. 

Dostawy pierwszych frachtowców, przebudowanych z pasażerskich A320 i A321, mają rozpocząć się w 2017 lub wcześniej / Rysunek: Airbus

Pierwsze przymiarki do programu A320P2F (Passenger To Freighter, ang. przebudowa samolotu pasażerskiego na towarowy) rozpoczęto w 2008. Samolot miał być wytwarzany przez francusko-niemiecko-hiszpańsko-rosyjskie konsorcjum EADS/OAK (mające po 50% udziałów), złożone z EADS EFW i Airbusa oraz OAK i Irkut.

Spółka miała koordynować przebieg programu oraz marketing, sprzedaż i dostawy przebudowanych samolotów. Udźwig obliczeniowy A320P2F szacowano na 17 t, a A321P2F – na 22,2 t. Samoloty miały zostać wyposażone w nową strukturę podłogi w kabinie i wzmocnione wręgi. Kontenery z ładunkiem miały być przewożone na obydwu pokładach. Pierwszy A320P2F miał wzbić się w powietrze w 2011/2012. 

Jednak w czerwcu 2011 partnerzy zadecydowali o zaniechaniu prac. Powodem było rosnące zapotrzebowanie rynku na samoloty wąskokadłubowe, co spowodowało brak odpowiedniej ilości A320/A321 niezbędnych do przebudowy. Oprócz tego odnotowano także zmniejszony popyt na samoloty towarowe.

Zamiar wznowienia przedsięwzięcia ujawniła niedawno PacAvi Group z USA. Kierujący nią dr Stephan Hollmann mówi: Obecnie jedyny produkt w tym segmencie oferuje Boeing. To doskonały moment na wznowienie programu. Na świecie jest ok. 600 frachtowców wielkości A320 i A321. W dodatku rynek gwałtownie rośnie w krajach takich jak ChRL, Brazylia, Indie, czy Rosja.

Partnerem PacAvi Group ma być AeroTurbine, które zajmie się przebudową samolotów pasażerskich na towarowe w swoich zakładach w Goodyear, w Arizonie. Tam także wykonywane są przeglądy Airbusów z rodziny A320. Nowe frachtowce mają posiadać Uzupełniający Certyfiakt Typu EASA i FAA.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.