Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kroki prawne w sprawie Mistrali

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 02 października 2014

Rosyjskie władze grożą Francji krokami prawnymi, jeżeli kontrakt o sprzedaży Mistrali zostanie anulowany.

Mimo zamieszania w sprawie Mistrali, realizacja porozumienia z 2011 przebiega bez większych zakłóceń. Od czerwca trwa szkolenie kilkuset rosyjskich oficerów i marynarzy, którzy utworzą pierwsze załogi nowych rosyjskich śmigłowcowców desantowych / Zdjęcie: Rostechnologies Blog

Prawnicy Rosoboronexportu, pośredniczącego w procesie pozyskania Mistrali przez Wojenno-Morskij Fłot FR (WMF), otrzymali zadanie opracowania kroków prawnych, które zostaną podjęte, jeżeli Paryż zdecyduje się na wstrzymanie transferu okrętów. We wrześniu francuskie władze ogłosiły, że decyzja o dalszym losie kontraktu z połowy 2011 (Wkrótce znaczy... jutro, 2011-06-17) zostanie podjęta na przełomie października i listopada br., a jej charakter będzie uzależniony od stanowiska Rosji w sprawie konfliktu na wschodniej Ukrainie (Zagrożony kontrakt na Mistrale?, 2014-03-18).

Przedstawiciele rosyjskich władz ostrzegają, że w przypadku anulowania kontraktu z 2011, głównym poszkodowanym będzie francuskie DCNS. Producent zapłaci bowiem Rosjanom 1 mld euro (4 mld zł) z tytułu kar umownych. W rzeczywistości, Moskwa może jednak liczyć na znacznie wyższe odszkodowanie, nawet w wysokości około 3 mld euro (12 mld zł), jeżeli zdecyduje się na ubieganie m.in. o zwrot kosztów poniesionych podczas budowy i transportu do Francji rufowych części kadłubów Mistrali (Wodowanie rufy rosyjskiego Mistrala, 2013-06-27).

Rosjanie sugerują jednocześnie, że konsekwencje ewentualnej wolty Paryża może odczuć cały francuski przemysł zbrojeniowy. Odmawiając przekazania Mistrali, Francja może utracić reputację solidnego i godnego zaufania producenta uzbrojenia. To z kolei odbije się nie tylko na przyszłych przetargach, ale również na realizacji zawartych już lub wciąż negocjowanych porozumień. Jako przykład wymienia się możliwość rezygnacji przez Indie zakupu 126 samolotów wielozadaniowych Rafale i rozpisania nowego konkursu (Rafale w Indiach, 2014-06-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.