Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby LCS 1

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 lipca 2008

Wczoraj rozpoczęły się testy USS Freedom, prototypowej jednostki klasy Littoral Combat Ship (LSC). Prowadzi je Lockheed Martin na Jeziorze Michigan. W przypadku ich powodzenia, okręt zostanie przetransportowany do portu docelowego, największej bazy US Navy na wschodnim Wybrzeżu, w San Diego.


USS Freedom w stoczni Marinette Marine. Jednostka o długości 125 m i wyporności pełnej 2 862 t, przeznaczona przede wszystkim do działań na wodach szelfowych, może stać się podstawą do stworzenia serii przynajmniej 55 jednostek dla US Navy / Zdjęcie: Lockheed Martin

Testy będą trwały przez 2 tygodnie. W ich trakcie specjaliści ze stoczni Marinette Marine oraz przedstawiciele poddostawców sprawdzą podsystemy jednostki, w tym napędu, łączności i nawigacji. Próby będą odbywał się głównie w ciągu dnia. Na większość nocy, okręt będzie wracał do stoczni.

W przypadku pozytywnych wyników badań, USS Freedom zostanie zaopiniowany przez władze US Navy w serii dodatkowych testów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jednostka jeszcze w tym roku trafi do odbiorcy, do bazy morskiej w San Diego, gdzie odbędzie się ostatni etap prac przygotowawczych przed serią testów porównawczych z USS Independence, czyli LCS 2, trimaranem, rozwijanym przez grupę przemysłową General Dynamics.

Oba zespoły zanotowały spore opóźnienie i przekroczenie zakładanych wcześniej budżetów (zobacz również: Wodowanie drugiego LCS). Testy fabryczne LCS 1 miały rozpocząć się ubiegłej jesieni. Koszt pierwszej jednostki szacowano w 2004 na 220 mln USD. Teraz wiadomo, że będzie on przynajmniej dwukrotnie wyższy. Mimo, ze przedstawiciele US Navy i producenta nie podają żadnych, oficjalnych danych na ten temat, w mediach pojawia się informacja, że USS Freedom będzie kosztował amerykańskich podatników nawet 500 mln USD.

Mimo niepewnego statusu, LCS 1 zanotował niedawno pierwszy sukces eksportowy. Niecałe dwa tygodnie temu do Kongresu USA trafiły dokumenty wymagane do zgody na sprzedaż Izraelowi 4 okrętów tego typu. Koszt całego programu szacuje się na 1,9 mld USD (zobacz: 4 LCS dla Izraela).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra