Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodowanie drugiego LCS

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 kwietnia 2008

W stoczni Austal USA, w Mobil, odbyła się dzisiaj ceremonia wodowania okrętu USS Independence (LCS 2), drugiego prototypu jednostki do działań na wodach przybrzeżnych.

Trimaran Austala zaraz przed opuszczeniem hangaru, w drodze na pochylnię. Okręt mierzy 127 m i jest dłuższy od swojego konkurenta o 12 m. Dzięki temu ma bardzo duży pokład lotniczy. I choć w założeniach programu LSC wskazano, że jednostki tego typu mają przyjmować dwa śmigłowce rodziny H-60, teoretycznie na Independence możliwe jest lądowanie nawet pionowzlotów AV-8B lub F-35 / Zdjęcie: Austal

US Navy planuje zakupienie do 55 jednostek Littoral Combat Ship (LCS), które mają działać przede wszystkim na wodach przybrzeżnych, wypełniając dotkliwą lukę w arsenale amerykańskiej floty (Krytyka planów US Navy, 2008-03-21). Te stosunkowo niewielkie - jak na warunki amerykańskie - jednostki, plasujące się między europejskimi korwetami i fregatami (wyporność ok. 2500 t), mają zachowywać zdolność do działań przeciwpodwodnych, atakowania celów morskich, ale również do desantowania niewielkich formacji piechoty (kilkudziesięciu żołnierzy) i wspierania działań lądowych (wyrzutnie pocisków Tomahawk). Modułowa konstrukcja pozwalać ma na specjalizację, w ramach typu: planuje się doposażenie części jednostek pod kątem misji przeciwminowych czy przeciwlotniczych, podobnie, jak dzieje się to w Europie. Wyjątkowym wymaganiem postawionym przed konstruktorami LSC, było osiąganie bardzo dużych prędkości, rzędu 90 km/h.

W 2004 dwie grupy przemysłowe otrzymały zlecenia opracowania konkurencyjnych rozwiązań. Zespół kierowany przez Lockheed Martina postawił na klasyczną jednostkę, natomiast zespół General Dynamics, wybrał za wzór trimarany australijskiego przedsiębiorstwa Austal, specjalizującego się w niekonwencjonalnych, szybkich promach pasażerskich.

Pierwotnie planowano zbudowanie łącznie czterech jednostek prototypowych, dla pełnego zbadania ich przydatności i ostatecznego wyboru jednego modelu okrętu. Jednak przekroczenie zakładanych budżetów spowodowało ograniczenie zamówienia do 1 egz. dla każdej z grup przemysłowych.

Pierwszy okręt tego typu (LSC 1, USS Freedom) zwodowała grupa Lockheed Martina, już we wrześniu 2006, niecały rok po rozpoczęciu budowy. Montaż konkurencyjnego LSC 2 przeciągał się. Pierwsze blachy pod stępkę wycięto w styczniu 2006, wodowanie odbyło się dopiero dzisiaj. Wolniejsze tempo prac spowodowane było tym, że prace prowadzone są w stoczni należącej do amerykańskiego oddziału Austala (założonego dopiero w 1999), która wymagała dodatkowych inwestycji, pod kątem budowy LSC 2. Realizacja tych prac jeszcze się nie zakończyła. Mimo tego grupa General Dynamics twierdzi, że termin przekazania USS Independence US Navy będzie podobny, jak w przypadku USS Freedom. Ma to nastąpić jeszcze w tym roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.