Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A380 w USA

Lotnictwo cywilne, 04 sierpnia 2008

1 sierpnia, o 16:35 czasu miejscowego, pierwszy Airbus A380 Emirates Airlines wylądował na lotnisku im. Johna F. Kennedy`ego w Nowym Jorku. Był to pierwszy lot największym samolotem pasażerskim świata do USA.

Lądowanie pierwszego A380 w USA. Samolot wyruszył w swój inauguracyjny lot kilka dni po odebraniu go z rąk przedstawicieli Airbusa, z lotniska w Hamburgu / Zdjęcie: Emirates Airlines

Jednocześnie był to pierwszy lot komercyjny A380 w barwach Emirates Airlines, linii, która zamówiła 58 samolotów tego typu - w ramach największego jak dotąd, jednorazowego zamówienia. Lot z Dubaju do Nowego Jorku, z międzylądowaniem w Australii, zajął 13,5 h.

Samolotem leciało 489 pasażerów (łącznie jest na pokładzie 14 miejsc klasy pierwszej, 76 w klasie biznes i 399 w ekonomicznej) i 24 członków załogi. Wnętrze maszyn zamówionych przez Emirates jest przynajmniej tak komfortowe, jak w pozyskanych przez Singapore Airlines (zobacz: A380 w Europie). Podobnie, jak w samolotach konkurencji, pasażerowie mają do dyspozycji osobne przedziały klasy pierwszej. Jednak novum jest wprowadzenie, dla tych najbardziej zamożnych klientów, dwóch łazienek z prysznicami.

By przyjmować A380, lotnisko JFK musiało przebudować drogi kołowania i elementy portu lotniczego, wydając na ten cel w ubiegłym roku 179 mln USD. Emirates zaś, w swojej części terminalu, dobudowała kolejne rękawy, dla przyjmowania pasażerów klasy biznesowej i ekonomicznej.

Na razie pierwszy A380 będzie latał z Dubaju do USA w środy, piątki i niedziele. Wraz z odbiorem kolejnych samolotów (w 2009 mają to być 4 egz.), rozpoczną się loty do Londynu, a potem do Sydney i Auckland w Australii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra