Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Komponenty silnika WK-2500 z MMP

Przemysł zbrojeniowy, 02 listopada 2014

Szefowie zakładów im. Czernyszewa poinformowali o dostarczeniu producentowi kompletów części do silników WK-2500. To część programu antyimportowego związanego z embargiem Ukrainy.

Zdjęcie: OAO MMP im. Czernyszewa

OAO MMP im. Czernyszewa dostarczył dwa pierwsze pełne komplety komponentów potrzebnych do wyprodukowania silników WK-2500. Zakłady specjalizują się w wytwarzaniu tzw. zimnej części silnika (m.in. sprężarka). – Podzespoły WK-2500 dotarły już do odbiorcy – zakładów im. Klimowa w St. Petersburgu – poinformował zastępca dyrektora ds. technicznych Aleksiej Gromow. To nowa dla nas produkcja, nad którą pracowaliśmy kilka lat.

Silniki WK-2500 przeznaczone są przede wszystkim do napędzania śmigłowców rodziny Mi-8/17. Do tej pory monopolistą w zakresie dostaw napędów tych śmigłowców (silników z przekładniami) jest ukraiński Motor Sicz z Zaporoża. Teraz mają je produkować zakłady im. Klimowa, korzystając z dostaw kooperacyjnych MMP im. Czernyszewa i OAO UMPO, odpowiedzialnej za dostawy komponentów części gorącej. Do końca 2014 ma zostać dostarczonych 10 WK-2500.

Rosjanie od wielu lat próbują się uniezależnić od dostaw napędów z Ukrainy. Do tej pory wysiłki te były jednak podejmowane dość niemrawo – produkcja z Motor Sicz była bowiem dobra jakościowo i tania. Teraz za rozwiązanie problemu zabrały się władze federalne. FR dotknęło bowiem ukraińskie embargo na dostawy komponentów dla przemysłu lotniczo-zbrojeniowego. O ile będzie ono kontynuowane, a Rosja nie znajdzie alternatywy dla produktów kupowanych dotąd na Ukrainie, produkcja śmigłowców rodziny Mi-8/17, w większości eksportowanych, może ulec zahamowaniu. Problem dotyczy też innych śmigłowców i samolotów, ale na mniejszą skalę.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.