Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TaxiBot wchodzi do eksploatacji

Lotnictwo cywilne, 05 listopada 2014

Władze lotnicze Unii Europejskiej i Izraela dopuściły do eksploatacji półautomatyczny holownik TaxiBot.

Użycie holownika podczas kołowania pozwala na zmniejszenie poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery, a cała operacja odbywa się szybciej i bardziej precyzyjnie. Dodatkowo, holowany przez TaxiBota samolot jest mniej narażony na uszkodzenie silników spowodowane zassaniem ciała obcego / Zdjęcie: IAI

Holownik TaxiBot został opracowany przez Israel Aerospace Industries (IAI) we współpracy z francuskim TLD i niemieckim Lufthansa Engineering and Operational Services. Dzięki niemu pilot samolotu komunikacyjnego, używając standardowych sterownic, zabudowanych w kabinie, jest w stanie kierować holownikiem podczas kołowania (Testy TaxiBota, 2012-07-05).

Uzupełniający Certyfikat Typu, wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i władze lotnictw cywilnego Izraela, dopuszcza do eksploatacji TaxiBota podczas operacji holowania samolotów Boeing 737 Classic. Wkrótce ma zostać wydany analogiczny dokument dla samolotów z rodziny A320.

Pierwsze operacje z użyciem holownika mają rozpocząć się pod koniec listopada, na terenie portu lotniczego we Frankfurcie. W trakcie badań wykazano, że może on holować Boeinga 737, o maksymalnej masie startowej, z prędkością 43 km/h.

Dzięki TaxiBotowi znacznie zmniejsza się ilość szkodliwych substancji emitowanych do środowiska podczas kołowania samolotów pasażerskich. Przeciętnie samoloty z rodziny Airbus A320 lub Boeing 737 zużywają ok. 1 t nafty w trakcie 17 min kołowania, emitując m. in. 3193 kg CO2. TaxiBot zużywa podczas analogicznej operacji zaledwie 25-30 l paliwa i emituje w tym czasie 60 kg CO2.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.