Władze lotnicze Unii Europejskiej i Izraela dopuściły do eksploatacji półautomatyczny holownik TaxiBot.
Holownik TaxiBot został opracowany przez Israel Aerospace Industries (IAI) we współpracy z francuskim TLD i niemieckim Lufthansa Engineering and Operational Services. Dzięki niemu pilot samolotu komunikacyjnego, używając standardowych sterownic, zabudowanych w kabinie, jest w stanie kierować holownikiem podczas kołowania (Testy TaxiBota, 2012-07-05).
Uzupełniający Certyfikat Typu, wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i władze lotnictw cywilnego Izraela, dopuszcza do eksploatacji TaxiBota podczas operacji holowania samolotów Boeing 737 Classic. Wkrótce ma zostać wydany analogiczny dokument dla samolotów z rodziny A320.
Pierwsze operacje z użyciem holownika mają rozpocząć się pod koniec listopada, na terenie portu lotniczego we Frankfurcie. W trakcie badań wykazano, że może on holować Boeinga 737, o maksymalnej masie startowej, z prędkością 43 km/h.
Dzięki TaxiBotowi znacznie zmniejsza się ilość szkodliwych substancji emitowanych do środowiska podczas kołowania samolotów pasażerskich. Przeciętnie samoloty z rodziny Airbus A320 lub Boeing 737 zużywają ok. 1 t nafty w trakcie 17 min kołowania, emitując m. in. 3193 kg CO2. TaxiBot zużywa podczas analogicznej operacji zaledwie 25-30 l paliwa i emituje w tym czasie 60 kg CO2.