Swój azjatycki debiut zaliczył w Dżakarcie zmodernizowany bojowy wóz piechoty Rheinmetalla, Marder Evolution.
Marder Evolution oferowany jest w Azji jako sprawdzone i tanie rozwiązanie problemu rosnącego zapotrzebowania sił zbrojnych wielu państw na gąsienicowe transportery opancerzone lub czołgi średnie/wozy wsparcia ogniowego. Producent przyznaje, że zainteresowanie Marder Evolution ze strony potencjalnych azjatyckich klientów systematycznie rośnie. Dużo w tym zasługi sił zbrojnych Indonezji, pozytywnie odnoszących się do doświadczeń z dotychczasowej eksploatacji ex-niemieckich pojazdów. Dżakarta pozyska ogółem blisko 50 ex-niemieckich wozów Marder 1A3 (Leopardy w Indonezji, 2014-09-05).
Producent przekonuje, że Marder Evolution mógłby znaleźć zastosowanie przede wszystkim w siłach zbrojnych państw borykających się z problemem partyzantki, jak np. Filipiny. Azjatyckie ugrupowania partyzanckie często działają bowiem na obszarach górzystych i mocno zalesionych, wymagających zastosowania na polu walki silnie uzbrojonych, ale jednocześnie mobilnych pojazdów opancerzonych.
Podstawowe odmiany Marder Evolution, transportera opancerzonego wyposażonego m.in. w zdalnie sterowany moduł uzbrojenia, Kongsberg Protector z 12,7-mm wkm Browning M2HB (odmiana wystawiana w Dżakarcie pozbawiona jest uzbrojenia) oraz czołgu średniego/wozu wsparcia ogniowego, uzbrojonego w włoską wieżę OTO Melara Hitfact z 105-mm armatą, zaprezentowano w 2012 na podparyskiej wystawie Eurosatory. Według niemieckiego producenta, zakres modernizacji i zwiększania potencjału bojowego wozów w dużej mierze ogranicza jedynie zapotrzebowanie techniczne danego odbiorcy oraz jego portfel.