Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: Premiera AC3X2

Lotnictwo cywilne, 10 listopada 2014

W przeddzień Air Show China 2014 AVIC zaprezentował pełnowymiarową makietę lekkiego śmigłowca AX3X2. Ma on przewozić do 9 pasażerów i pilota.

Dzień przed oficjalnym otwarciem Air Show China 2014 w Zhuhai Avicopter, spółka koncernu AVIC (Aviation Industry Corporation of China) i Tianjin, zaprezentował pełnowymiarową makietę lekkiego śmigłowca AX3X2 – odpowiednika AgustaWestland AW109 Power, Airbus Helicopters EC145 i Bella 429. Dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym ma on charakteryzować się wyjątkową elastycznością użycia. W podstawowej wersji będzie przewozić jedno- lub dwuosobową załogę i 8-9 pasażerów. W wersji VIP znajdzie się miejsce dla 4 ważnych pasażerów. Kabina pasażerska ma pojemność 4,8 m3, a przedział bagażowy 2,2 m3.

AC3X2 ma dość futurystyczny design. Pod tym względem odbiega od wcześniejszych śmigłowców produkowanych w ChRL

Model nowego śmigłowca AVIC pokazano po raz pierwszy ponad rok temu na wystawie w Tianjin. Poinformowano wówczas, że prace nad projektem rozpoczęto pod koniec 2012. Po ukończeniu prac wstępnych zyskał on aprobatę kierownictwa koncernu i finansowanie dalszych prac. Oblot prototypu planowano na grudzień 2014, a uzyskanie certyfikatu na połowę 2017. Teraz wiadomo, że nie nastąpi to wcześniej niż w 2018. Mimo wszystko Chińczycy twierdzą, że ich doświadczenie i szeroka baza komponentowa pozwalają na przyjęcie bardzo krótkich terminów realizacji projektu.

We wnętrzu kabiny załogi dominują trzy wielofunkcyjne wyświetlacze. Dzięki nowoczesnej awionice do pilotowania śmigłowca może wystarczyć jeden człowiek, a wówczas drugi z foteli może zajmować dodatkowy pasażer / Zdjęcia: Tomasz Hypki

Planowana masa startowa AC3X2 wynosi 3175 kg, z czego 1500 kg to ładunek użytkowy. Prędkość maksymalna ma sięgać 270 km/h, a zasięg 700 km. Średnica wirnika wynosi 11 m, a wysokość śmigłowca to 3,6 m.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.