Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy gracz na pancernym rynku

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 10 listopada 2014

Semey Engineering – przedsiębiorstwo z Kazachstanu, planuje by do 2021 rozpocząć produkcję własnych pojazdów opancerzonych.

Pokazany na targach KADEX stworzony przez Semey Engineering samobieżny moździerz na bazie wozu bojowego piechoty BMP-1 uzbrojony w 82-mm moździerz automatyczny 2B9M Wasiliok. Przedsiębiorstwo opracowało do niego również gąsienicowy wóz amunicyjny z żurawiem, także wykorzystując podwozie BMP-1 / Zdjęcie: topwar

Kilka dni temu Nikołaj Pospielow, dyrektor Kazakhstan Engineering (firmy-matki Semey Engineering) poinformował o założeniu biura konstrukcyjnego. Jego zadaniem będzie tworzenie projektów oraz opracowanie dokumentacji technicznej i produkcyjnej własnych wozów bojowych.

Zakłady Semey Engineering, mieszczące się w 300-tysięcznym Semej (do 2007 Semipałatyńsk) w pobliżu granicy z Rosją, specjalizują się w naprawach, remontach oraz modernizacjach wozów bojowych. Od 2010 przedsiębiorstwo podpisało z ministerstwem obrony Kazachstanu kontrakty o wartości 165 mln zł (49 mln USD). Tylko w latach 2013-2014 Semey Engineering wyremontowała 260 pojazdów wojskowych.

W listopadzie 2013 rosyjski UWZ (UralWagonZawod) podpisał z Semey Engineering umowę dotyczącą powstania w Kazachstanie centrum serwisowego dla czołgów T-72. Umowa ta zbiegła się w czasie z inną zagraniczną inwestycją w sektor zbrojeniowy tego państwa. W grudniu 2013 południowoafrykańskie przedsiębiorstwo Paramount, ujawniło plany stworzenia w tej części świata fabryki produkującej pojazdy opancerzone oraz produkty komercyjne, takie jak autobusy. Jej otwarcie ma nastąpić w 2015.

W 2014 przedsiębiorstwo zaprezentowało na targach KADEX zmodyfikowane wersje pojazdów opancerzonych używanych przez armię Kazachstanu m.in. wóz ewakuacji technicznej BRT-72 oraz odmianę kołowego transportera opancerzonego BTR-70 z dodatkowym pakietem opancerzenia.

Zbudowanie przemysłowego sektora zbrojeniowego to obecnie jeden z głównych priorytetów Kazachstanu. Kazachowie postawili sobie za cel, aby w ciągu następnych sześciu lat 80% sprzętu wojskowego dostarczały zakłady ulokowane na terenie państwa. Ma to też napędzić inne gałęzie gospodarki, dzięki stworzenia sieci podwykonawców i kooperantów. To właśnie wozy bojowe, obok amunicji, systemów dowodzenia i kontroli (C2) oraz okręty o wyporności do 500 t, traktowane są jako najważniejsze w lokalnej strategii rozwoju przemysłu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.