Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: Błyskawiczna modyfikacja AC311

Lotnictwo cywilne, 11 listopada 2014

Jedną z nowości tegorocznego Airshow China jest lekki śmigłowiec Avicopter AC311.

Natychmiast po wprowadzeniu do służby AC311 (na zdjęciu) koncern Avicopter opracował jego wersję rozwojową, z nowym silnikiem, o większej masie startowej / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Pierwsze AC311 weszły do eksploatacji 23 czerwca br. Producent zebrał dotychczas zamówienia na kilkanaście wiropłatów tego typu. Jednym z użytkowników A311 jest policja miejska Kunmingu, która odebrała 2 śmigłowce 30 września br.

Sześcioosobowy śmigłowiec rozwija prędkość 236 km/h. Jego maksymalna prędkość wznoszenia to 8 m/s. Zasięg maksymalny z 20-min rezerwą to 590 km, a długotrwałość - 3,7 h. Udźwig śmigłowca to 900 kg ładunku w kabinie lub 960 kg na podwieszeniu zewnętrznym. Maksymalna masa paliwa to 423 kg.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, spowodowane otwarciem przestrzeni powietrznej ChRL dla użytkowników cywilnych, Avicopter niemal natychmiast zaoferował jego wersję rozwojową, nazwaną AC311A. Oblot pierwszego śmigłowca tego typu miał miejsce 14 sierpnia br. w porcie lotniczym Jingdezhen-Luojia,w prowincji Jiangxi.

AC311A jest napędzany silnikiem Turbomeca Arriel 2B1A. Jego konfiguracja aerodynamiczna została zoptymalizowana.  W porównaniu z protoplastą zwiększono także maksymalną masę startową do 2250 kg.

25 października zakończono trwające niemal 2 miesiące próby w locie AC311A, w klimacie gorącym, obejmujące zawisy z wpływem ziemi i bez wpływu ziemi, a także lądowania na pochyłym zboczu górskim. Odbyły się one w Yuzhong, w prowincji Gansu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.