Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zhuhai 2014: FC-31 dla Pakistanu

Lotnictwo wojskowe, 13 listopada 2014

Pakistan będzie prawdopodobnie pierwszym nabywcą chińskich myśliwców stealth FC-31. Rozmowy mają dotyczyć zakupu 30-40 samolotów tego typu.

Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Wojska lotnicze Pakistanu prowadzą rozmowy na temat zakupu chińskich myśliwców stealth FC-31 (eksportowe oznaczenie J-31, na zdjęciu). Według Janes’a, w grę ma wchodzić zakup pierwszej partii, 30-40 samolotów tego typu. Informacja o tym, że oznaczenie FC-31 może oznaczać znalezienie przez chiński AVIC partnera biznesowego do kontynuacji przedsięwzięcia pojawiła się jako pierwsza na altair.com.pl (Zhuhai 2014: Jubileusz pełen premier, 2014-11-10).

Przedstawiciele Pakistanu twierdzą, że są zainteresowani FC-31, bo ma on większy udźwig uzbrojenia (ponad 2200 kg w komorach wewnętrznych plus uzbrojenie na podwieszeniach zewnętrznych) i zasięg niż dotychczas kupowane JF-17. Innym argumentem jest użycie przez Chińczyków do napędu nowego myśliwca silników RD-93, takich samych jak wykorzystywane w JF-17. Jest bardzo prawdopodobne, że przemysł pakistański będzie uczestniczyć w rozwoju i produkcji FC-31.

Pakistan dysponuje obecnie 40 JF-17. Docelowo ma ich otrzymać 150-200. JF-17 jest produkowany przez Pakistan Aeronautical Complex i Chengdu Aerospace. W Zhuhai poinformowano, że pakistańskie JF-17 mają zostać zmodernizowane do wersji Block II. Trwają już prace nad jeszcze nowocześniejszą wersją Block III.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.