Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec prób Tajfun-K 4x4 w 2015

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 16 listopada 2014

Do końca 2015 mają potrwać badania kwalifikacyjne Kamaza-53949, nowego pojazdu rodziny Tajfun-K w układzie 4x4.

Kamaz-53949 rozwijany w ramach programu Tajfun-K ma kadłub w typowym dla pojazdów minoodpornych kształcie litery V. Szczegóły dotyczące zawieszenia nie są jeszcze znane jednak można spekulować, że zawieszenie, jak w większości konstrukcji tego typu będzie niezależne. Pojazd będzie mógł być wyposażony w różne typy zdalnie sterowanych modułów uzbrojenia, na których będzie montowana broń strzelecka lub artyleryjska małych kalibrów / Zdjęcie: Jewgienij Czesnokow

Przedstawiciel Kamaza, Władimir Kozłow poinformował, że testy nowego, dwuosiowego wozu opancerzonego Kamaz-53949, wchodzącego w skład typoszeregu Tajfun-K, mają zostać skończone do grudnia 2015. Jest to pojazd minoodporny, odpowiednik amerykańskiej klasy MRAP (Mine Resistant Ambush Protected). Po raz pierwszy zaprezentowano go na targach Kadex 2014.

Masa wozu Kamaz-53949 4x4 wynosi 14 t i jest on napędzany jest 350-konnym silnikiem wysokoprężnym. Stosunek mocy do masy oznacza, że prędkość maksymalna będzie w okolicach 100 km/h. Nowy dwuosiowy pojazd może transportować do 10 osób, wliczając kierowcę. Ma być chroniony przed wybuchem min i improwizowanych ładunków wybuchowych na poziomie 3 STANAG 4569, czyli zabezpieczać załogę przed 8-kg ładunkiem.

Rosyjski program Tajfun to zakrojone na szerszą skalę przedsięwzięcie, mające na celu opracowanie wielozadaniowych, modułowych pojazdów opancerzonych (zbudowanych na zasadzie moduł-platforma-rodzina) dla sił zbrojnych Federacji Rosyjskiej. Rozpoczęto go w 2009, gdy ówczesny minister obrony zaakceptował i przedstawił wymagania taktyczno-techniczne dla typoszeregu wozów.

Początkowo, za pieniądze resortu obrony skupiono się jedynie na rozwoju trzyosiowych wersji Tajfun-K – wozów Kamaz-63968 i Kamaz-63969 (Nowy kto od Kamaza, 2013-08-12), poświęcając znacznie mniej uwagi odmianie dwuosiowej. Powodem były zapisy założeń, które wymuszały zbyt dużą masę pojazdu, aby zapewniła ona wymagany poziom ochrony. Jednak przedsiębiorstwo nie porzuciło pomysłu i z własnych środków nadal rozwijało odmianę Tajfun-K 4x4.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.