W ciągu ostatnich trzech lat okręty podwodne marynarki wojennej Indii brały udział w ponad dwudziestu wypadkach na morzu i w portach. W ich wyniku życie straciły 24 osoby.
Według ministra obrony Indii, Manohara Parrikara, powodem większości z 22 wypadków indyjskich OP były błędy ludzkie lub awarie systemów pokładowych, w tym układu pędnego lub zasilania. Często dochodziło też do zderzeń z innymi jednostkami lub dnem morskim.
Wypadki indyjskich OP kosztowały życie 24 członków ich załóg. Do największej tragedii w najnowszej historii floty podwodnej marynarki wojennej Indii doszło latem 2013, kiedy w wyniku zatopienia dokującego w porcie w Bombaju konwencjonalnego INS Sindhurakshak (S 63) zginęło 18 oficerów i marynarzy (Podniesiono wrak indyjskiego OP, 2014-06-09).
Poprawę sytuacji może przynieść wprowadzenie do służby 6 konwencjonalnych OP typu Scorpene. Okręty powstają wysiłkiem rządowej stoczni Mazagon Dock (Postępy w budowie indyjskich OP, 2014-08-28). Pierwszy z nich ma trafić do odbiorcy na przełomie 2015/2016. Dostawy powinny zakończyć się do 2022.
W tym samym czasie powinien ruszyć kolejny program budowy indyjskich OP, Project-75I (P-75I). Jednostki będą wyposażone w niezależny od powietrza atmosferycznego układ pędny (AIP) i zdolne do przenoszenia pocisków samosterujących Brahmos (Udany test podwodnego BrahMosa, 2013-03-20).