16 grudnia późnym wieczorem zakończyła się procedura technicznego wodowania i ponownego umieszczenia w hali stoczniowej okrętu patrolowego 621/1, przyszłego Ślązaka.
Prace przygotowawcze do całej operacji rozpoczęto w sobotę 12 grudnia, demontując urządzenia i kable oplatające kadłub. W poniedziałek został on zwodowany, a około północy dokonano pomiarów zanurzenia w celu ustalenia masy. We wtorek, o godz. 8.25 rozpoczęto wyprowadzenie jednostki z niecki podnośnika przy pomocy holownika Heros. Pięć minut później, wraz z drugim holownikiem Centaur II, zaczęło się jego holowanie do nabrzeża Południowego, gdzie czasowo został zacumowany. Po godzinie 13.00 kadłub odcumowano, obrócono i ponownie przeholowano do niecki podnośnika, gdzie znalazł się ok. 13.40.
Wodowanie techniczne miało dwa cele. Z jednej strony służyło dokonaniu dokładnych pomiarów obecnej masy kadłuba, w celu sprawdzenia, czy zgadzają się one z wcześniejszymi założeniami konstruktorów. Drugą przyczyną była potrzeba obrócenia okrętu o 180° oraz zmiana podbudowy kadłuba, aby bez przeszkód móc zainstalować na nim śruby napędowe.
Ponownie i już ostatecznie okręt zostanie wyprowadzony z hali w II lub III kwartale 2015. Wtedy też rozpocznie się montaż masztu, choć nie wiadomo jeszcze, czy prace te odbędą się na stanowisku lądowym, czy już po zwodowaniu jednostki. Po zakończeniu prac wyposażeniowych będą prowadzone próby na uwięzi przewidziane na IV kwartał 2015 i I kwartał 2016. Dwa kolejne kwartały 2016 mają zająć próby morskie, po zakończeniu których okręt w listopadzie powinien wejść do służby.