Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Techniczne wodowanie Ślązaka

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 17 grudnia 2014

16 grudnia późnym wieczorem zakończyła się procedura technicznego wodowania i ponownego umieszczenia w hali stoczniowej okrętu patrolowego 621/1, przyszłego Ślązaka.

Prace przygotowawcze do całej operacji rozpoczęto w sobotę 12 grudnia, demontując urządzenia i kable oplatające kadłub. W poniedziałek został on zwodowany, a około północy dokonano pomiarów zanurzenia w celu ustalenia masy. We wtorek, o godz. 8.25 rozpoczęto wyprowadzenie jednostki z niecki podnośnika przy pomocy holownika Heros. Pięć minut później, wraz z drugim holownikiem Centaur II, zaczęło się jego holowanie do nabrzeża Południowego, gdzie czasowo został zacumowany. Po godzinie 13.00 kadłub odcumowano, obrócono i ponownie przeholowano do niecki podnośnika, gdzie znalazł się ok. 13.40.

Wodowanie techniczne miało dwa cele. Z jednej strony służyło dokonaniu dokładnych pomiarów obecnej masy kadłuba, w celu sprawdzenia, czy zgadzają się one z wcześniejszymi założeniami konstruktorów. Drugą przyczyną była potrzeba obrócenia okrętu o 180° oraz zmiana podbudowy kadłuba, aby bez przeszkód móc zainstalować na nim śruby napędowe.

Zdjęcia: Przemysław Gurgurewicz

Ponownie i już ostatecznie okręt zostanie wyprowadzony z hali w II lub III kwartale 2015. Wtedy też rozpocznie się montaż masztu, choć nie wiadomo jeszcze, czy prace te odbędą się na stanowisku lądowym, czy już po zwodowaniu jednostki. Po zakończeniu prac wyposażeniowych będą prowadzone próby na uwięzi przewidziane na IV kwartał 2015 i I kwartał 2016. Dwa kolejne kwartały 2016 mają zająć próby morskie, po zakończeniu których okręt w listopadzie powinien wejść do służby.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.