Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Baza cargo w Katowicach

Lotnictwo cywilne, 17 grudnia 2014

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze poinformowało o podpisaniu umowy ze spółką Skanska o budowie nowego terminalu cargo na terenie Katowice Airport.

Lokalizacja nowego terminalu cargo bezpośrednio przed płytą postojową dla samolotów transportowych zdecydowanie przyspieszy i ułatwi obsługę ruchu towarowego / Rysunek: Katowice Airport

Umowę podpisano pod koniec listopada 2014. Nowy terminal będzie pierwszym w Polsce, w którego projektowanie zostali zaangażowani jego przyszli najemcy – DHL Express (Poland). Baza zostanie zlokalizowana w południowo-wschodniej części lotniska, co pozwoli na rozdzielenie ruchu drogowego związanego z obsługą pasażerów i towarów. Obiekt powstanie na działce o powierzchni 11 ha, bezpośrednio przed budowaną właśnie nową płytą postojową dla samolotów cargo, co zdecydowanie przyspieszy i ułatwi obsługę frachtowców.

Budynek będzie miał powierzchnię 10 tys. m² powierzchni użytkowej i ok. 2 tys. m² biurowej. Będzie trzykrotnie większy od obecnie użytkowanego terminalu towarowego. Konstrukcja będzie umożliwiała w przyszłości modułową rozbudowę. W ramach przedsięwzięcia powstanie także układ dróg wewnętrznych wraz z parkingiem, w tym z 29 miejscami dla samochodów ciężarowych o masie do 40 t. Planowany termin zakończenia inwestycji to maj 2016.

Obecnie w Katowice Airport są obsługiwane przesyłki lotnicze DHL dla całej południowej Polski. Nowy terminal będzie pełnił funkcję service center do obsługi ekspresowych przesyłek międzynarodowych oraz sortowni dla międzynarodowych przesyłek lotniczych (gateway) – jednej z sześciu działających obecnie w Polsce. Jego maksymalną przepustowość określono na 3,5 tys. przesyłek na godzinę, co ma zapewnić sprawne działanie nawet w czasie tzw. szczytów paczkowych, np. przed świętami. Korzyścią dla klientów będzie także skrócenie czasu obsługi dzięki sorterom oraz znacznie zwiększonej liczbie bram załadowczych. Bezpieczeństwo przesyłek będzie gwarantował nowoczesny system monitoringu.

Budowa nowej bazy cargo jest ważnym elementem realizacji strategii rozwoju rynku przewozów towarów drogą lotniczą w Katowice Airport oraz w całej południowej Polsce. Pyrzowickie lotnisko obsługuje bowiem najbardziej uprzemysłowiony region w Polsce, z dużym nasyceniem przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej i medycznej, które w dużym zakresie korzystają z transportu lotniczego. Dobre skomunikowanie lotniska poprzez autostradę A1 i drogę ekspresową S1 z systemem europejskich autostrad powoduje, że coraz chętniej z usług spółek kurierskich operujących z Pyrzowic korzystają przedsiębiorstwa z całej południowej Polski, północnych Czech i Słowacji.

Obecnie Pyrzowice są największym polskim regionalnym portem cargo, przez który przechodzi ok. 18 tys. ton rocznie.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.