Władze Republiki Chińskiej zamierzają samodzielnie opracować projekt serii rodzimych okrętów podwodnych.
Prace nad projektem przyszłych konwencjonalnych OP o wyporności 1200-3000 t ruszą w 2016. Budżet przedsięwzięcia oszacowano na 3 mld TWD (335 mln zł), z czego co najmniej 10 mln TWD (1 mln zł) pochłoną przyszłoroczne przygotowania. Budowa jednostek mogłaby rozpocząć się ok. 2020. Tajwan zamierza pozyskać cztery takie okręty. Pierwszy z nich ma pojawić się w linii do 2025. Ogólny koszt programu może wynieść 5 mld USD (17,6 mld zł).
W dalszym ciągu nie wiadomo, kto ma odpowiadać za opracowanie projektu i budowę OP. Według lokalnych mediów realizacja przedsięwzięcia może zostać zlecona rodzimemu Ship and Ocean Industries R&D Center (SOIC) oraz niewymienionemu z nazwy partnerowi zagranicznemu.
Władze w Tajpej oczekują oferty handlowej ze strony japońskich Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation, które opracowały i dostarczają dla Kaijō Jieitai (Japońskich Morskich Sił Samoobrony) serię konwencjonalnych OP typu Sōryū, a w przyszłości będą też najprawdopodobniej odpowiadać za dostawy tych jednostek dla Australii (Drogie Soryu, 2014-09-08). Co ciekawe, Tajwańczycy nie spodziewają się pomocy technicznej ze strony europejskich TKMS, DCNS i Navantii, które już w przeszłości miały odmówić im współpracy, obawiając się reakcji ze strony ChRL.