Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Restrukturyzacja USAFE

Lotnictwo wojskowe, 09 stycznia 2015

Departament obrony USA opublikował plany restrukturyzacji jednostek wojsk lotniczych, stacjonujących w Europie.

Od 2020 na Wyspach Brytyjskich stacjonować będą 2 eskadry amerykańskich F-35A, liczące łącznie 48 samolotów / Zdjęcie: US Air Force

Biuro Sekretarza Obrony podało wczoraj do publicznej wiadomości wyniki przeglądu, nazwanego European Infrastructure Consolidation (EIC). Przedsięwzięcie ma na celu optymalizację zadań, wykonywanych przez jednostki lotnictwa podległe U.S. Air Forces in Europe and Air Forces Africa (USAFE-AFAFRICA) w ciągu następnych 7 lat, a także zmniejszenie kosztów użytkowania poszczególnych baz.

Reorganizacja ma przynieść oszczędności wynoszące ok. 500 mln USD (1,8 mld zł) rocznie. Jednak koszty jej wdrożenia szacowane są na 1,4 mld USD (5,1 mld zł). Zakończenie procesu ma nastąpić pomiędzy 2018 i 2021.

Najważniejszą decyzją Amerykanów jest rezygnacja ze stacjonowania w bazie Mildenhall i oddanie jej do użytku Royal Air Force (królewskim wojskom lotniczym W. Brytanii). Tamtejszy personel, liczący 2600 (według innych źródeł 3200) osób, do 2020 zostanie przeniesiony do innych baz na Wyspach Brytyjskich oraz do Ramstein i Spangdahlem w Niemczech. Do tej ostatniej trafi 352nd Special Operations Group, której wyposażenie stanowi 10 przemiennopłatów CV-22 Osprey (USAF o nieudanej operacji nad Sudanem Płd., 2014-08-06) i 10 samolotów MC-130J Commando II, a także tankowce KC-135R.

Natomiast miejsce lokalizacji rozpoznawczych RC-135 nie zostało jeszcze wybrane. Z kolei 606th Air Control Squadron przeniesie się ze Spangdahlem do włoskiego Aviano. Zmniejszona zostanie także amerykańska jednostka na Azorach.

Do 2022 USAFE opuszczą także bazy RAF Alconbury i RAF Molesworth, gdzie mieszczą się jednostki wywiadu i wsparcia. Zostaną one przeniesione do RAF Croughton, gdzie powstanie nowa infrastruktura. Liczebność nowej placówki wynosić ma 1200 osób, czyli o 200 mniej niż w/w baz.

Oprócz tego Waszyngton wybrał też brytyjską bazę, gdzie stacjonować mają samoloty wielozadaniowe F-35A Lightning II. Będzie to RAF Lakenheath, gdzie obecnie bazuje 48th Operations Group, w skład której wchodzi 5 eskadr wyposażonych w samoloty Boeing F-15C/D/E (USAFE znów strzegą Islandii, 2014-05-15) i śmigłowce Sikorsky HH-60G.

Od 2020 dołączą do nich 2 eskadry F-35A. Każda dysponować będzie 24 samolotami. Lokalizacja ta umożliwi wspólne ćwiczenia amerykańskich i brytyjskich lotników, którzy także będą eksploatować F-35. Ich bazą będzie pobliska RAF Marham (Brytyjczycy podpisali kontrakt na F-35B, 2014-11-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.