Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa MD-82

Lotnictwo cywilne, 20 sierpnia 2008

Podczas startu z lotniska Madryt-Barajas rozbił się MD-82 linii Spanair z 175 osobami na pokładzie. Tylko 26 z nich przeżyło katastrofę.

6 osób na pokładzie to załoga. Wśród pasażerów było dwoje dzieci. Część z tych, którzy zostali uratowani jest w bardzo ciężkim stanie. Samolot bowiem spłonął po – prawdopodobnej – awarii jednego z silników. Uratowani są w większości poparzeni. Wśród ofiar katastrofy jest dowódca załogi.

Boeing MD-82 (EC-HFP) linii Spanair startował (lot JK5022) z pasa 36L (najdłuższy komercyjny pas w Europie – 4350 m) o 14:45 do Las Palmas na Gran Canaria. Na jego pokładzie byli głównie turyści niemieccy, lecący na letnie wakacje. Przed końcem pasa samolot – prawdopodobnie już po oderwaniu od niego – przechylił się i uderzył o ziemię.

Przed startem pilot zgłaszał problemy techniczne. Samolot został poddany ponownemu przeglądowi i dopuszczony do lotu. Po katastrofie loty z madryckiego lotniska zostały przerwane na kilka godzin.

Spanair to linie z siedzibą w Palma de Mallorca – w 100% własność SAS (Scandinavian Airlines System), specjalizujące się w lotach czarterowych z Hiszpanii na Wyspy Kanaryjskie i do Afryki Zachodniej. Spanair od 2003 należą do Star Alliance (obok m.in. PLL LOT). Zatrudniają ponad 2500 pracowników. Linie w sierpniu dysponowały 61 samolotami: 19 Airbusami A320-232 i 5 A321-231, 8 Boeingami 717-2K9, 8 MD-82, 16 MD-83 i 11 MD-87. Latają one na 26 trasach.


Drukuj Góra