Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejna transza LCM-1E dla Australii

Marynarka wojenna, 07 lutego 2015

Navantia przekazała Australii kolejną transzę barek desantowych LCM-1E.

Druga transza LCM-1E dotarła właśnie do Australii. Barki będą przenoszone przez okręty desantowe typu Canberra / Zdjęcie: Navantia

Barki dostarczono przed dwoma dniami do bazy Royal Australian Navy (RAN, królewskiej marynarki wojennej Australii) HMAS Waterhen w Sydney. LCM-1E przetransportowano z Cádiz na południu Hiszpanii. Transport opuścił Półwysep Iberyjski pod koniec 2014.

RAN zamówiła tuzin hiszpańskich barek desantowych pod koniec 2011. LCM-1E będą przenoszone przez dwa australijskie okręty desantowe typu Canberra, HMAS Canberra (L02) i HMAS Adelaide (L01) (Operacje powietrzne z HMAS Canberra od marca, 2014-12-17, HMAS Canberra w linii, 2014-11-28). Pierwsza transza trafiła na Antypody w połowie 2014 (LCM-E1 dla Canberry, 2014-03-10). Ostatnia dostawa została zapowiedziana na połowę br.

LCM-1E mają 23 m długości i 6,4 m szerokości. Rozwijają prędkość ponad 20 w. Wyporność całkowita wynosi 110 t, co pozwala na transport 1 czołgu podstawowego, pojedynczej samobieżnej armatohaubicy z pojazdem zaopatrzenia, 2 transporterów opancerzonych lub 170 żołnierzy z pełnym wyposażeniem. Załogę stanowi czterech marynarzy. Barki zakupiła też marynarka wojenna Turcji (Navantia wygrywa w Turcji, 2013-12-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.