Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hybrydowy VAB Mk III

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 10 lutego 2015

Francuska rządowa agencja zamówień wojskowych (DGA) odebrała demonstrator technologii kołowego transportera opancerzonego VAB Mk III 6x6 wyposażonego w hybrydowy układ napędowy, Electer.

DGA odebrała demonstrator technologii kto VAB Mk III wyposażonego w hybrydowy zespół napędowy, Electer / Zdjęcie: Renault Trucks Defense

Pojazd przekazano 13 stycznia na terenie poligonu DGA w Angers na zachodzie kraju. Wcześniej wóz przechodził próby odbiorcze. Konstrukcja powstała na bazie standardowego Véhicule de l'avant blindé (VAB) Mk III 6x6, w którego kadłubie zabudowano hybrydowy układ napędowy. Za jego dostawę odpowiadała grupa Volvo. Prace wykonano na zlecenie Renault Trucks Defense, które przeprowadza modyfikację konstrukcji.

Celem programu jest podniesienie potencjału operacyjnego kto VAB Mk III i zwiększenie jego trwałości użytkowej. Hybrydowy układ napędowy pozwoli na wygenerowanie dodatkowych 170 kW, poprawiając osiągi i własności trakcyjne pojazdu. Dzięki zastosowaniu akumulatora zasilającego silnik elektryczny, wóz będzie mógł poruszać się niemal bezgłośnie na dystansie ponad 10 km, przy wyłączonym silniku wysokoprężnym. Znacznie utrudni to jego wykrycie przez przeciwnika. Pozwoli też na zaoszczędzenie paliwa.

Nowa jednostka napędowa zwiększy autonomiczność pojazdów wyposażonych w energochłonne urządzenia obserwacji i analizy otoczenia oraz wozów dowodzenia. Hybrydowy VAB będzie dodatkowo służył jako mobilny generator energii elektrycznej o mocy 70 kW.

Przez najbliższe 18 miesięcy Electer będzie przechodził próby terenowe. Od ich wyniku zależy decyzja o wprowadzeniu do służby szerokiej gamy pojazdów wojskowych wyposażonych w hybrydowe zespoły napędowe. DGA nie wyklucza też modernizacji obecnie eksploatowanych konstrukcji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.