Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Australijskie OP nie dla Saaba

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 27 lutego 2015

Władze Australii wykluczyły możliwość udziału szwedzkiego Saaba w przetargu na dostawę tuzina nowych konwencjonalnych OP.

Z udziału w przetargu na dostawę Australii serii nowych konwencjonalnych OP wykluczony został szwedzki Saab. Lokalne władze uznały, że doświadczenie oraz zdolności do projektowania i budowy nowych okrętów Szwedów są zbyt małe, aby sprostać wymaganiom programu zakupowego / Zdjęcie: Michał Jarocki

Szwedzki producent został wykluczony z przetargu ze względu na brak doświadczenia w projektowaniu i budowie nowych i nowoczesnych OP. Władze Australii zwróciły uwagę na fakt, że od zakończenia programu Collins – który przyczyni się do wprowadzenia do linii sześciu obecnie eksploatowanych jednostek (w linii od 1996) – Szwedzi nie dostarczyli nowej konstrukcji tej klasy. Jako bezpodstawne uznano jednocześnie argumenty o przygotowaniach do budowy serii OP proj. A26, które zostaną wkrótce zamówione przez Svenska Marinen (marynarkę wojenną Szwecji, Euronaval 2014: A26 na ostatniej prostej, 2014-10-30). 

W związku z decyzją władz, w konkursie na dostawę tuzina OP dla marynarki wojennej Australii weźmie jedynie trzech oferentów, japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation z ofertą w postaci jednostek typu Sōryū (Drogie Soryu, 2014-09-08), niemiecka grupa ThyssenKrupp z OP typu 216 (TKMS walczy o australijskie zlecenie, 2014-10-13) oraz francuskie DCNS z SMX-Ocean (DCNS otwiera filię w Australii, 2014-11-20).

Władze Australii zakładają, że docelowa konstrukcja zostanie wybrana w ciągu roku od rozpoczęcia przetargu. Nowe jednostki mają powstawać przy jak największym udziale rodzimego przemysłu stoczniowego. Okręty będą budowane najprawdopodobniej na terenie stoczni ASC z Adelaide (Brak wiary w ASC, 2014-11-26), przy współpracy z partnerami z zagranicy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.