US Army podpisało z Boeingiem umowę na dostawę łącznie 191 ciężkich śmigłowców transportowych CH-47F w ciągu 5 lat, z opcją na 24 kolejne. Wartość kontraktu to 4,3 mld USD.
10 śmigłowców zostanie zakupionych z dodatkowych funduszów przyznanych na bieżący rok budżetowy, 181 w latach 2009-2013. W umowie zapisano opcję o możliwości zakupu dodatkowych 24 maszyn tego typu w okresie obowiązywania kontraktu.
Według przedstawicieli Boeinga 5-letni zakup pozwolił na zmniejszenie kosztu pozyskania 191 CH-47F o ponad 430 mln USD, w stosunku do kontraktów jednorocznych.
Wartość umowy - 4,3 mld USD - sugeruje, że część śmigłowców będzie nowa, część powstanie z przebudowania maszyn wersji D, które (po równie gruntownej przebudowie z wcześniejszych wersji) pamiętają jeszcze czasy wojny w Wietnamie, a pozostaną w służbie przynajmniej do 2030. Nowy Chinook kosztuje 32 mln USD, przebudowa ok. 8-9 mln za egz. Składa się na nią wymiana silników na jednostki Honeywella o łącznej mocy 9 736 KM (wersja D dysponuje mocą 7500 KM), co zapewnia wzrost masy użytecznej do ponad 10 t, zamontowanie nowej awioniki i przebudowa kadłuba, co wiąże się z szerszym zastosowaniem tytanu i zmniejszeniem problemu korozji.
Umowa jest częścią planów US Army, które zakładają całkowite odmłodzenie i wzmocnienie floty Chinooków. Obecnie lotnictwo wojsk lądowych posiada w jednostkach liniowych ponad 450 egz. tych śmigłowców. Docelowo ma być ich 513, w tym 113 zupełnie nowych (zobacz: Modernizacja lotnictwa US Army). Do tej pory Boeing dostarczył ponad 70 nowych i zmodernizowanych śmigłowców.