Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2015: Ulepszenia AW139

Lotnictwo cywilne, 03 marca 2015

AgustaWestland wprowadza nowe rozwiązania w konstrukcji śmigłowca AW139.

Zdjęcie: AgustaWestland

Odbywająca się w Orlando tegoroczna wystawa Heli-Expo jest okazją do zaprezentowania ulepszeń, jakie AgustaWestland wprowadza w konstrukcji śmigłowca średniego AW139 (na zdjęciu, Toll Group zamawia AW139 , 2015-03-02, Pierwszy AW139 dla Ambulance Victoria, 2015-02-27, AW139 dla chorwackiej policji, 2015-02-19). Najważniejszą zmianą jest zwiększenie maksymalnej masy startowej do 7000 kg. Obecnie parametr ten wynosi 6400 kg, a opcjonalnie można eksploatować śmigłowiec o masie 6800 kg. Oprócz tego producent poinformował też o zmniejszeniu masy własnej AW139 o 100 kg.

Dzięki w/w ulepszeniom wiropłat AgustyWestlanda ma być zdolny do skutecznego konkurowania z większymi śmigłowcami, np. EC175 (Pierwszy rok działalności Airbus Helicopters , 2015-01-28), transportując 12 pasażerów i zapewniając przy tym znacznie niższe koszty użytkowania. Promień działania 7-tonowego AW139, podczas przewozu 8 osób na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, ma wynosić 426 km. Przy masie startowej wynoszącej 7 t śmigłowiec ma być zdolny do operowania wg procedur Kategorii A, w temperaturze ISA+20 na poziomie morza, a także w zakresie temperatur od –40°C do +50°C i przy stanie morza równym 6.

Producent zademonstrował też, w obecności przedstawicieli Ente Nazionale per l'Aviazione Civile (ENAC, włoskich władz lotniczych), zdolność przekładni głównej AW139 do pracy na sucho, czyli po całkowitej utracie oleju, przez 63 minuty. Po zakończeniu próby inżynierowie AgustyWestlanda rozmontowali przekładnię i stwierdzili, że zniszczenia spowodowane pracą bez oleju są niewielkie. Tylko niektóre elementy zostały uszkodzone, a większość była w bardzo dobrym stanie. W 2013 analogicznym badaniom poddano przekładnię główną AW189 (Certyfikat EASA dla AW189 SAR, 2014-12-25).

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego wymaga, aby przekładnie główne śmigłowców mogły pracować na sucho przez 30 minut. AW139 jest pierwszym w świecie wiropłatem, który ponad dwukrotnie przekroczył ten czas. Dzięki temu znacząco zwiększy się bezpieczeństwo jego operowania, zwłaszcza podczas lotów na morskie platformy wiertnicze.

Dostawy ulepszonych AW139 rozpoczną się w br. Ich produkcja będzie realizowana w zakładach we Włoszech i w USA (700. AW139, 2014-09-30). Nowe przekładnie dostępne będą także jako wyposażenie opcjonalne dla dotychczasowych użytkowników AW139.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.