Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy 747-400 Qantas trafił do muzeum

Lotnictwo cywilne, 09 marca 2015

Linie Qantas wycofały z eksploatacji pierwszego Boeinga 747-400. Samolot trafił do muzeum.

City of Canberra ląduje w porcie lotniczym Illawarra po wykonaniu ostatniego lotu / Zdjęcie: Qantas

Boeing 747-400, który jako pierwszy trafił do floty australijskich linii lotniczych Qantas, zakończył swoją służbę. Wczoraj samolot, noszący znaki rejestracyjne VH-OJA i nazwę City of Canberra, wykonał ostatni lot. Rejs, oznaczony jako 7474, trwał zaledwie 15 minut. Samolot wystartował z Syndey i o godz. 7:47 czasu miejscowego wylądował w regionalnym porcie lotniczym Illawarra.

Od tej chwili City of Canberr stał się własnością Historical Aircraft Restoration Society (HARS). Oficjalne przekazanie samolotu nowym właścicielom nastąpi 15 marca. Pierwszy 747-400 Qantas będzie częścią ekspozycji miejscowego muzeum. W jego kolekcji znajdują się m. in. Lockheed Super Constellation, Consolidated Catalina oraz Douglasy DC-3 i DC-4. Qantas już wcześniej przekazały innego Boeinga, 747-200 do Qantas Founders Outback Museum w Longreach, w stanie Queensland.

VH-OJA został przekazany Qantas 11 sierpnia 1989.W swoją pierwszą podróż, z Londynu do Sydney, wyruszył 5 dni później. Był to najdłuższy pod względem odległości i czasu (ok. 20 h) lot samolotu pasażerskiego. Drugi z rekordów nie został pobity do dziś (Najdłuższa trasa świata, 2014-10-06). W trakcie eksploatacji City of Canberra wykonał 13 833 loty, trwające łącznie 106 154 h, przebywając w tym czasie ok. 85 mln km. Na jego pokładzie podróż odbyło 4 094 568 pasażerów.

Pierwszy Boeing 747 (model -200) trafił do Qantas w 1971, a ostatni  – w 2003. Ogółem towarzystwo użytkowało 65 Jumbo Jetów. W latach 1979-1985 we flocie australijskiego przewoźnika znajdowały się wyłącznie samoloty tego typu. Aktualnie Qantas eksploatują 12 Boeingów 747-400/-400ER (Qantas odmładza flotę, 2013-10-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.