Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowy radar kontroli ruchu lotniczego

Lotnictwo cywilne, 12 marca 2015

Airbus Defence and Space zaprezentował nowy radar kontroli ruchu lotniczego.

ASR-NG może wykrywać samoloty w odległości do 220 km. Jego dodatkową zaletą jest zdolność tłumienia echa farm wiatrowych / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Urządzenie o nazwie Airport Surveillance Radar Next Generation (ASR-NG – radiolokator obserwacyjny ruchu lotniczego następnej generacji) ma zasięg 220 km. Inne ważne cechy ASR-NG to całkowita eliminacja wpływu farm wiatrowych, nowa metoda pomiaru wysokości w trzech wymiarach przez radar pierwotny i odporność na zakłócenia spowodowane sygnałami telefonii komórkowej 4G/LTE.

 ASR-NG to radar pierwotny, w którym zastosowano nadajnik półprzewodnikowy i nowoczesną technikę przetwarzania sygnałów, co zapewnia daleki zasięg obserwacji. Bardzo duża czułość umożliwia niezawodne wykrywanie i klasyfikowanie różnych obiektów: bardzo małych, jak mini-bsl, przemieszczających się z małą prędkością  (np. śmigłowców), czy nawet stad ptaków. Specjalne algorytmy pozwalają na bezpieczne kierowanie ruchem lotniczym nawet w pobliżu turbin wiatrowych, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku konwencjonalnych radarów kontroli ruchu lotniczego.

Współpracuje z nim monoimpulsowy radiolokator wtórny MSSR 2000I, służący do automatycznej identyfikacji pojedynczych samolotów. Spełnia on nowe wymagania związane z kontrolą ruchu lotniczego – Mod S i ADS-B, które znacznie zwiększają zdolność do identyfikacji samolotu i są obecnie wprowadzane w europejskiej przestrzeni powietrznej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.