Airbus Defence and Space zaprezentował nowy radar kontroli ruchu lotniczego.
Urządzenie o nazwie Airport Surveillance Radar Next Generation (ASR-NG – radiolokator obserwacyjny ruchu lotniczego następnej generacji) ma zasięg 220 km. Inne ważne cechy ASR-NG to całkowita eliminacja wpływu farm wiatrowych, nowa metoda pomiaru wysokości w trzech wymiarach przez radar pierwotny i odporność na zakłócenia spowodowane sygnałami telefonii komórkowej 4G/LTE.
ASR-NG to radar pierwotny, w którym zastosowano nadajnik półprzewodnikowy i nowoczesną technikę przetwarzania sygnałów, co zapewnia daleki zasięg obserwacji. Bardzo duża czułość umożliwia niezawodne wykrywanie i klasyfikowanie różnych obiektów: bardzo małych, jak mini-bsl, przemieszczających się z małą prędkością (np. śmigłowców), czy nawet stad ptaków. Specjalne algorytmy pozwalają na bezpieczne kierowanie ruchem lotniczym nawet w pobliżu turbin wiatrowych, co jest praktycznie niemożliwe w przypadku konwencjonalnych radarów kontroli ruchu lotniczego.
Współpracuje z nim monoimpulsowy radiolokator wtórny MSSR 2000I, służący do automatycznej identyfikacji pojedynczych samolotów. Spełnia on nowe wymagania związane z kontrolą ruchu lotniczego – Mod S i ADS-B, które znacznie zwiększają zdolność do identyfikacji samolotu i są obecnie wprowadzane w europejskiej przestrzeni powietrznej.