Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi Falcon 8X oblatany

Lotnictwo cywilne, 04 kwietnia 2015

Drugi prototyp odrzutowca Dassault Falcon 8X wzbił się w powietrze.

Drugi prototyp Falcona 8X startuje do lotu / Zdjęcie: Dassault Aviation

Z kilkudniowym opóźnieniem koncern Dassault Aviation poinformował o oblocie drugiego przedseryjnego odrzutowca klasy biznes, Falcon 8X. Samolot, noszący nr ser. 02, wystartował do pierwszego lotu 30 marca, o 15:24, z lotniska Bordeaux-Merignac. Załogę stanowili piloci Hervé Laverne i Etienne Faurdessus.

Plan lotu był identyczny, jak dla pierwszego Falcona 8X (Oblot Falcona 8X, 2015-02-09). Po sprawdzeniu działania układu sterowania lotem i zespołu napędowego, samolot wzniósł się na wysokość 13 106 m.

Podczas lotu osiągnięto prędkość maksymalną Ma0,80. Załoga przeprowadziła też serię rutynowych czynności i sprawdzeń. Po 2 h 45 min drugi Falcon 8X wylądował na lotnisku Bordeaux-Merignac.

Uzyskanie certyfikatów typu EASA i FAA przez Falcona 8X zaplanowano w połowie 2016. W trakcie programu prób 3 samoloty przedseryjne mają wykonać 200 lotów, trwających łącznie 500 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.