Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Dauphin 2 w Malezji

Lotnictwo cywilne, 05 kwietnia 2015

W katastrofie malezyjskiego śmigłowca Dauphin 2 zginęło 6 osób. Wśród nich dwie osoby z najbliższego otoczenia premiera Najiba Razaka – sekretarz i były ambasador w USA. Jedna z łopat wirnika rozbitego śmigłowca Dauphin 2

Śmigłowiec Aerospatiale Dauphin 2 wystartował wczoraj ok. 15:00 z bazy malezyjskich wojsk lotniczych Kuantan. Leciał – z międzylądowaniem o 15:45 w Bandar Tun – do bazy Subang pod Kuala Lumpur. Pasażerowie wracali z wesela córki premiera Najiba Razaka w jego miejscowości rodzinnej Pekan koło Kuantan. Lot odbywał się w dobrych warunkach atmosferycznych.

Śmigłowiec nie dotarł do celu. Ok. 16:55 czasu lokalnego (dziś 4:55 UTC) rozbił się ok. 40 km na południe od stolicy Malezji, Kuala Lumpur. Spadł na plantację kauczukowców niedaleko Kampung Pasir Baru w Semenyih i spłonął. Według świadków, śmigłowiec zaczął rozpadać się już w powietrzu.

Śmigłowiec Aerospatiale SA365N2 Dauphin 2 nr rej. 9M-IGB przed katastrofą

Około pół godziny po katastrofie ekipy poszukiwawczo-ratownicze dotarły do wraku. Okazało się, że wszyscy znajdujący się na pokładzie śmigłowca zginęli. Ofiary zostały zidentyfikowane jako pilot kpt. Clifford William Fournier, były ambasador w USA, a obecnie poseł rządzącej partii UMNO Tan Sri Jamaluddin Jarjis, sekretarz premiera Datuk Azlin Alias, biznesman Date Robert Tan Huat Seng, drugi pilot – współwłaściciel śmigłowca Adjiana Baziera i ochroniarz Mohd Razkan. Ich ciała przewieziono do szpitala w Kuala Lumpur.

Rozbity śmigłowiec to Aerospatiale SA365N2 Dauphin 2 nr rej. 9M-IGB, nr ser. 6374. Należał do prywatnego przedsiębiorstwa Solaire Helicopter. Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Dziś przed południem czasu lokalnego znaleziono rejestrator pokładowy śmigłowca.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.