Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aero 2015: Alpi wchodzi do Polski

Lotnictwo cywilne, 15 kwietnia 2015

Podczas rozpoczętych dziś targów Aero w niemieckim Friedrichshafen debiutuje polskie przedsiębiorstwo Boreas Aviation. W jego ofercie są samoloty lekkie produkowane przez włoskie przedsiębiorstwo Alpi Aviation.

Pierwszy samolot produkcji Alpi Aviation zarejestrowany przez ULC to Pioneer 200

Boreas Aviation, którego siedzibą jest lotnisko w Piotrkowie Trybunalskim, oferuje konstrukcje,  produkowane przez włoskie przedsiębiorstwo Alpi Aviaton. Chętni mogą nabyć dwuosobowe samoloty Pioneer 200, Pioneer 230 i Pioneer 300 Kite, a także czteroosobowego Pioneera 400.

Co warte uwagi, wystawiany we Friedrichshafen Pioneer 200 został już zarejestrowany w Polsce, w kategorii Eksperymentalny. W rozmowie ze Skrzydlatą Polską prezes Horst Trauntschnig poinformował, że oprócz sprzedaży, Boreas Aviation zajmować się będzie także obsługą techniczną oferowanych statków powietrznych.

Największy statek powietrzny Alpi Aviation oferowany przez Boreas Aviation to czteroosobowy Pioneer 400 / Zdjęcia: Bartosz Głowacki

Największym zainteresowaniem zwiedzających cieszy się wspomniany Pioneer 400. Samolot ma masę maksymalną 800 kg. Rozpiętość jego skrzydeł (z wingletami) to 8,80 m, a długość - 7 m. Powierzchnia nośna wynosi 11,2 m2.

Napęd stanowi silnik Rotax 912 ULS 3, o mocy 100 KM (74 kW), poruszający dwułopatowe śmigło o zmiennym skoku. Dzięki niemu Pioneer 400 może rozwinąć prędkość 220 km, przy 75% mocy. Zasięg samolotu wynosi wówczas 900 km, a zużycie paliwa - zaledwie 18,5 l/h.

Pułap praktyczny Pioneera 400 to 4500 m. Może on operować z lądowisk trawiastych, o długości pasa wynoszącej ok. 300 m.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.