Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Silniki do Jaków-130 bez części ukraińskich

Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2015

Przedstawiciele NPCG Salut poinformowali, że przedsiębiorstwo produkuje silniki AI-222-25 do samolotów Jak-130 bez importu części z Ukrainy. Do niedawna udział producentów ukraińskich wynosił ok. 50%.

Przedstawiciele NPCG Salut poinformowali, że przedsiębiorstwo opanowało produkcję silników AI-222-25 do samolotów szkolno-bojowych Jak-130 bez importu części z Ukrainy. Było to wymuszone przez embargo wprowadzone przez Kijów w wyniku konfliktu na Krymie i w Donbasie. Do tej pory przedsiębiorstwa ukraińskie – Motor Sicz i Iwczenko Progress produkowały 50% komponentów tych silników. Montaż końcowy i testy odbywały się w Rosji (Dostawy Jaków-130 na Białoruś, 2015-04-19).

Podstawowym problemem Saluta było opanowanie produkcji gorącej części silnika, czyli turbiny gazowej. Potrzebne były zakupy nowego wyposażenia i wdrożenie nowych technologii. Chodzi m.in. o wytwarzanie monokrystalicznych łopatek turbin i wysokowytrzymałych materiałów proszkowych. Inwestycje spowodowały, że silniki będą droższe od produkowanych z udziałem komponentów ukraińskich.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.