Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paliwooszczędne malowanie An-124

Lotnictwo cywilne, 24 kwietnia 2015

Jeden z samolotów An-124 linii Wołga-Dniepr otrzymał nowe malowanie, zapewniające mniejsze zużycie paliwa.

Nałożeniem nowej powłoki na samolot An-124, należący do linii Wołga-Dniepr, zajęli się specjaliści z rosyjskiego przedsiębiorstwa Spektr-Awia / Zdjęcie: Wołga-Dniepr

Linie Wołga-Dniepr postanowiły nanieść nową powłokę lakierniczą na jeden ze swoich samolotów towarowych An-124-100. Dzięki temu polepszą się charakterystyki jego aerodynamiczne, co ma zaowocować zmniejszeniem rocznych wydatków na paliwo o ponad 100 tys. USD (370 tys. zł). 

Jak wyjaśnia Władimir Drebniew, inżynier odpowiedzialny za zapewnienie ciągłej zdatności do lotu floty Wołga-Dniepr, na całym świecie na samolotach powszechnie stosuje się dwuwarstwową powłokę lakierniczą. Warstwa wierzchnia, np. emalia poliuretanowa, ma zapewnić lepszy opływ powietrza i chronić warstwę bazową przed działaniem promieniowania ultrafioletowego.

Zmniejszenie oporu aerodynamicznego powoduje zmniejszenie zużycia paliwa. Spodziewamy się, że dzięki nowej emalii zużycie paliwa spadnie o 1,5% lub więcej, co da nam roczne oszczędności w wysokości ponad 100 tys. USD. Dodatkowo nowa powłoka jest bardziej trwała, co także przyczyni się do obniżenia kosztów eksploatacji samolotu, ponieważ nie trzeba go będzie tak często myć – podkreśla Drebniew.

Zużycie paliwa przez samolot An-124-100, noszący znaki rejestracyjne RA82079, będzie uważnie monitorowane przez inżynierów linii Wołga-Dniepr. Jeżeli nowa powłoka spełni pokładane w niej nadzieje, docelowo zostanie naniesiona na wszystkie An-124-100, znajdujące się we flocie przewoźnika.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.