Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nad Bałtykiem zaginął litewski An-2

Lotnictwo cywilne, 17 maja 2015

Wczoraj wieczorem nad Bałtykiem zaginął lecący ze Szwecji na Litwę samolot An-2 z dwuosobową załogą. Jego poszukiwania nie przyniosły dotąd rezultatu.

Zaginiony samolot to jednosilnikowy dwupłatowiec An-2 należący do przedsiębiorstwa Kłajpedskije Awialinii z Kłajpedy. Wyprodukowano go w 1981, został kupiony w Szwecji i miał być dostarczony na Litwę

Wczoraj wieczorem, o 16:16 czasu lokalnego z ekranów radarów zniknął lecący z Goeteborga w Szwecji na Litwę samolot An-2. Kontakt z nim utracono, gdy znajdował się ok. 150 km od wybrzeża Litwy, na wysokości miasta Połąga, dokąd leciał. Na pokładzie zaginionego samolotu znajdowała się jedynie dwuosobowa załoga. Natychmiast podjęto akcję poszukiwawczą, ale do dzisiejszego południa nie znaleziono śladów samolotu.

W poszukiwaniach samolotu uczestniczą dwie litewskie jednostki nawodne – statek ratowniczy Šakiai i okręt wsparcia Jotvingis (N42). Ok. 19:40 do poszukiwań włączono śmigłowiec Mi-8, a potem kolejny śmigłowiec z bazy w Kownie. Poszukiwania z powietrza utrudniał silny wiatr, a z czasem musiano je przerwać z powodu zapadających ciemności. Dziś o 7:20 je wznowiono, z udziałem śmigłowców szwedzkich i łotewskiego Mi-17, ale nadal bez rezultatu. Cały czas trwają poszukiwania prowadzone przez jednostki nawodne.

Zaginiony samolot to jednosilnikowy dwupłatowiec An-2 należący do przedsiębiorstwa Kłajpedskije Awialinii z Kłajpedy. Wyprodukowano go w 1981. Został zakupiony w Szwecji i piloci mieli go dostarczyć na Litwę. Według szefa przewoźnika, zaginiony An-2 był w dobrym stanie technicznym. Wykorzystywano go do opryskiwania pól.

Piloci zaginionego An-2 byli bardzo doświadczeni. Obaj mieli ponad 40-letni staż lotniczy. To Adolfas Maczulis i Alvidas Selmistraitis.


Drukuj Góra