Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjski niszczyciel z napędem atomowym

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 maja 2015

Ministerstwo obrony FR zdecydowało, że nowy rosyjski niszczyciel będzie miał napęd atomowy. Ma to pozwolić na uzyskanie nieograniczonego zasięgu okrętu.

Prace projektowe nad niszczycielem o napędzie atomowym o roboczej nazwie Lider prowadzi Północne biuro projektowo-konstrukcyjne. Rozpoczęto je na początku obecnej dekady i mają zakończyć się w 2016. Położenie stępki pod pierwszą jednostkę zaplanowano na 2017. Przekazanie okrętu WMF powinno nastąpić w 2023

Według nieoficjalnych źródeł w Ministerstwie obrony FR, nowy rosyjski niszczyciel będzie miał napęd atomowy. Pierwotnie rozważano zastosowanie jako napędu także turbiny gazowej. Ostatecznie jednak zdecydowano się na rozwiązanie, które pozwala na uzyskanie praktycznie nieograniczonego zasięgu nowego okrętu. Niszczyciel będzie też większy niż klasyczne jednostki tej kategorii. Jego wyporność może sięgać 14-15 tys. ton.

Prace projektowe nad niszczycielem o roboczej nazwie Lider prowadzi Północne biuro projektowo-konstrukcyjne. Rozpoczęto je na początku obecnej dekady. Mają one potrwać do 2016. Położenie stępki pod pierwszą jednostkę zaplanowano na 2017. Przekazanie okrętu WMF powinno nastąpić w 2023, ale nie jest wykluczone, że stanie się to dopiero 2 lata później. Rosyjska marynarka wojenna chce zamówić 12 niszczycieli nowego typu – po 6 dla Floty Północnej i Floty Oceanu Spokojnego. Zastąpią one jednostki proj. 956 i 1155.

Napęd atomowy jest droższy od konwencjonalnego. Rosyjscy analitycy uważają jednak, że jego zalety rekompensują tę wadę. Przedstawiciele przemysłu są przekonani, że budowa siłowni jądrowej, poważnie zmodernizowanej w porównaniu do obecnie użytkowanych systemów, nie będzie problemem dla rosyjskich przedsiębiorstw. Obecnie w składzie WMF znajduje się tylko jeden okręt nawodny z napędem atomowym – krążownik rakietowy Pietr Wielikij.

Uzbrojenie niszczyciela Lider mają stanowić m.in. nowe kompleksy przeciwlotnicze i przeciwrakietowe S-500. Mogą one zwalczać cele w powietrzu i bliskim Kosmosie. Uzupełnią je m.in. zmodernizowane systemy uderzeniowe Onyks i Kalibr.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.