Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IMDEX Asia 2015: Trimaran SHST z Chin

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 19 maja 2015

Chińskie Pio-Ship prezentuje w Singapurze model szybkiej łodzi interwencyjnej SHST 1300. Prototyp jednostki przechodzi właśnie testy morskie.

Prototyp SHST 1300 mierzy 13 m i ma 4 m szerokości. Wyporność jednostki wynosi 9,2 t. Łódź będzie rozwijać prędkość maksymalną do 80 w, a jej prędkość marszowa ma wynosić 60-70 w. Zasięg obliczany jest na 370 km. W odmianie załogowej SHST zmieści 6-7 członków zespołów interwencyjnych / Zdjęcie: Michał Jarocki

Jedną z ciekawostek IMDEX Asia jest oferta chińskiego Pio-Ship. Przedsiębiorstwo pokazało w Singapurze model nowej szybkiej łodzi interwencyjnej SHST (Super High Speed Trimaran). Jednostkę zbudowano w konfiguracji trimaranu. Specjalny układ kadłuba wykonanego z włókna węglowego pozwala na rozwinięcie prędkość 80 w. i utrzymanie stałej prędkość przy zmieniającym się stanie morza.

SHST rozpoczął testy morskie w marcu 2015, a program badań powinien zakończyć się jeszcze w tym roku. Producent liczy, że już w 2016 będzie mógł rozpocząć kampanię marketingową i poszukiwania klientów. Jednostka będzie oferowana zarówno klientom instytucjonalnym z resortów siłowych, jak i organizacjom cywilnym.

Zaletą SHST jest modułowa konstrukcja, która pozwala na dostosowanie łodzi do wymagań użytkownika. Producent zapewnia, że kadłub i wnętrze będzie można zabudować tak, aby spełniały oczekiwania dowolnych odbiorców, w tym marynarki wojennej, straży wybrzeża i policji. W odmianie dla służb mundurowych, łódź przystosowana jest do transportu 6-7 członków zespołów interwencyjnych. Alternatywą jest zabudowa przedziału desantowego urządzeniami obserwacyjnymi lub uzbrojeniem. SHST ma być też dostępny w odmianie bezzałogowej.

Wśród możliwych zastosowań chińskiego trimaranu wymienia się przede wszystkim prowadzenie patroli bojowych, konwojowanie jednostek nawodnych, walkę z przemytem, nielegalną imigracją i piractwem morskim oraz wykrywanie i zwalczanie min, po zabudowaniu sonarów kadłubowych lub holowanych. W wersji cywilnej SHST może służyć do transportu osób lub sprzętu i towarów spożywczych. Łódź będzie oferowana też klientom biznesowym, jako szybki i luksusowy środek transportu morskiego.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.