Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Blisko zderzenia bsl z Embraerem 175

Lotnictwo cywilne, 31 maja 2015

W pobliżu nowojorskiego lotniska LaGuardia omal nie doszło do zderzenia samolotu pasażerskiego z małym bezzałogowcem. Pilot Embraera 175 musiał wykonać gwałtowny manewr, by uniknąć kolizji.

Embraer 175 podczas podejścia do lądowania na lotnisku LaGuardia / Zdjęcie: YouTube

29 maja w pobliżu nowojorskiego lotniska LaGuardia omal nie doszło do zderzenia samolotu pasażerskiego z małym bezzałogowcem. Incydent wydarzył się ok. 11:00 na wysokości blisko kilometra nad Prospect Park w Brooklynie. Lecący z Waszyngtonu samolot linii Shuttle America (lot 2708, obsługiwany przez Delta Connection) musiał szybko wznieść się o kilkadziesiąt metrów, by uniknąć zderzenia.

Na pokładzie samolotu Embraer 175 znajdowało się 70 pasażerów (na 78 miejsc). Nikomu z nich nic się nie stało. O zdarzeniu poinformowała FAA (Federal Aviation Administration). Nie wiadomo, jakiego typu był bezzałogowiec i kto był jego operatorem.

Małe bezzałogowce, które łatwo kupić i coraz łatwiej nimi sterować, są coraz większym zagrożeniem dla ruchu pasażerskiego w rejonie lotnisk. Stąd kolejne apele o wprowadzenie ostrych ograniczeń dla ich lotów. Podobny problem stwarzają posiadacze wskaźników laserowych, którymi można oślepiać załogi podchodzących do lądowania samolotów pasażerskich. Walka z bezzałogowcami i laserami okazuje się trudniejsza niż z podobnym zagrożeniem naturalnym, jakim są ptaki. Tym bardziej, że tych urządzeń mogą używać zarówno przypadkowe osoby, jak i terroryści.

W ubiegłym roku FAA odnotowała w USA 3894 incydentów z próbami oślepiania pilotów przy użyciu laserów. Tylko w maju br. na całym świecie było ich już blisko 2 tysiące.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.