Dania postanowiła zmodernizować wyposażenie 3 z 4 posiadanych samolotów Bombardier CL-604 Challenger.
Eskadrille 721 ze składu Flyvevåbnet (królewskich wojsk lotniczych Danii) ma na stanie 4 odrzutowe samoloty klasy biznes Bombardier CL-640 Challenger. Trzy z nich używane są do patrolowania łowisk i transportu maksymalnie 18 pasażerów, obserwacji terytoriów zależnych – Wysp Owczych i Grenlandii oraz misji poszukiwawczo-ratowniczych i przewozu rannych i chorych. Czwarty służy do przewozu najważniejszych osób w państwie, w tym członków rządu Danii. Jego kabina mieści 6-8 VIP-ów.
Rząd w Kopenhadze postanowił zmodernizować 3 wspomniane na wstępie CL-604, wyposażając je w nowe radiolokatory pokładowe i czujniki. Przedsięwzięcie ma obejmować m. in. zabudowanie układów obserwacji przedniej półsfery w podczerwieni, co pozwoli na skuteczniejsze wykrywanie wycieków oleju ze statków.
Challengery służą także do demonstrowania duńskiej obecności na Dalekiej Północy. W maju 2014 jeden z nich wykonał lot nad północnym wybrzeżem Grenlandii i nad niewielką, niezamieszkaną wyspą Hans, leżącą na wodach cieśniny Naresa, pomiędzy Wyspą Ellesmere'a a Grenlandią. Po wykonaniu zdjęć wyspy Hans samolot powrócił do bazy w Kangerlussuaq.
Od 1973 wyspa Hans jest przedmiotem sporu międzynarodowego między Danią i Kanadą. Jej położenie pośrodku cieśniny Naresa sprawia, że można z niej kontrolować ruch morski w całej cieśninie.