Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Paris Air Show 2015: Cztery C-17 dla Kataru

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 czerwca 2015

Władze Kataru porozumiały się z Boeingiem w sprawie zakupu kolejnych czterech ciężkich samolotów transportowych C-17 Globemaster III.

Katar podwoi liczbę ciężkich samolotów transportowych C-17 Globemaster III. Państwo to jako pierwsze na Bliskim Wschodzie zakupiło amerykańskie transportowce. Samoloty są eksploatowane również przez Kuwejt i ZEA / Zdjęcie: Boeing

Porozumienie o zakupie dodatkowych C-17 ogłoszono pierwszego dnia paryskiej wystawy lotniczej. Negocjacje z władzami emiratu trwały kilka miesięcy. Szczegóły kontraktu, w tym jego wartość, nie zostały podane. Można jednak podejrzewać, że Katarczycy zapłacą za samoloty 1,2 mld USD (4,3 mld zł). Dla porównania, Zjednoczone Emiraty Arabskie ogłosiły na początku roku, że dwa kolejne Globemastery III będą ich kosztowały połowę tej ceny (Więcej C-17 dla ZEA, 2015-03-02).

Zakup dodatkowych C-17 oznacza, że flota katarskich transportowców po raz kolejny się podwoi. W 2008 Katarczycy nabyli pierwsze dwa Globemastery III, które odebrano w ciągu kilkunastu miesięcy. Kilka lat później podjęto decyzję o wykorzystaniu opcji na kolejne dwa samoloty. Te trafiły na Bliski Wschód w 2012. Katarskich C-17A użyto ich m.in. podczas operacji wojskowej nad Libią w 2011 (Katarczycy pomagali rebeliantom, 2011-10-27).

Zakupione przez Katarczyków Globemastery III będą pochodziły z ostatniej partii samolotów, wyprodukowanych przez Boeinga z własnych środków. Na ich kupno zdecydowały się także Kanada (Kanada odbiera piątego Globemastera, 2015-04-01), Australia (Australia zakupi dwa dodatkowe C-17, 2015-04-13) i ZEA. Nad zakupem transportowców zastanawiają się także Indie (Indie zakupią kolejne C-17, 2015-04-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.