Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Enter Air chce wejść na GPW

Lotnictwo cywilne, 19 czerwca 2015

Linia Enter Air opublikowała prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną. Debiut na GPW planowany jest około 16 lipca.

Środki pozyskane z emisji akcji Enter Air będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów. Obecnie flota linii składa się z 8 Boeingów 737-400 i 9 737-800 / Zdjęcie: Marcin Sigmund

Enter Air, największa czarterowa linia lotnicza w Polsce opublikowała prospekt emisyjny i rozpoczyna ofertę publiczną. Inwestorom zaoferowane zostaną akcje nowej emisji, a wartość oferty wyniesie ok. 110 mln zł. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na odnowienie floty samolotów. Debiut na GPW planowany jest około 16 lipca.

– Od początku działalności Enter Air dynamicznie się rozwija i z rok na rok systematycznie poprawia wyniki finansowe. Chcemy odnowić flotę i kontynuować nasz wzrost, a środki od inwestorów wydają się optymalnym źródłem finansowania. W zamian proponujemy potencjalnym akcjonariuszom zaangażowanie w Enter Air, lidera rosnącego rynku przewozów czarterowych w Polsce – powiedział Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i Dyrektor Generalny Enter Air. Dzięki nowym samolotom zaoferujemy naszym klientom jeszcze większe możliwości przewozowe, pasażerom większy komfort podróżowania, a Enter Air będzie jeszcze bardziej konkurencyjny – dodał Grzegorz Polaniecki.

Oferta publiczna akcji Enter Air obejmuje do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9% w podwyższonym kapitale.Oferta skierowana jest do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów (pracowników i współpracowników Enter Air) oraz inwestorów instytucjonalnych. Enter Air zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji (ok. 15% wszystkich oferowanych akcji), a podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji (ok. 1,5%). Pozostała część oferty do 5,9 mln akcji (ok. 83,5%) zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym.

Enter Air planuje zakup 6 nowych samolotów, w tym 2 Boeingów 737-800 i 4 Boeingów 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanej floty. Środki pozyskane z emisji będą przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych samolotów wynoszących ok. 15% ceny katalogowej.

Cena katalogowa nabywanych samolotów to 350,8 mln zł za Boeinga 737-800 i 401,9 mln zł za 737-8 MAX, przy czym wynegocjowana cena zakupu samolotów, stanowiąca tajemnicę handlową, jest znacząco niższa od ceny katalogowej, pod warunkiem użycia samolotów na potrzeby własne, zgodnie z planami Grupy.

Dotychczas podpisano umowy na zakup 4 samolotów, po dwa każdego rodzaju, których termin przyjęcia do użytkowania zaplanowany jest odpowiednio na: IV kw. 2017, II kw. 2018, IV kw. 2020 i II kw. 2021. Nowe, oszczędniejsze samoloty pozwolą zmniejszyć koszty przelotów, zwiększyć efektywność działalności, równocześnie poprawiając jakość usługi przewozowej oraz jakość pracy załóg.

Enter Air od pierwszego roku działalności jest rentowny i generuje pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej. W 2014 Enter Air miał 731,5 mln zł przychodów, 42,2 mln zł EBITDA i 17,4 mln zł zysku netto. Około 30% przychodów realizowanych jest z połączeń poza Polską. Prognoza wyników na 2015 zakłada osiągnięcie przez spółkę 761,1 mln zł przychodów, 69,5 mln zł EBITDA i 33 mln zł zysku netto.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.