Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dwóch chętnych na Sikorsky’ego

Lotnictwo cywilne, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 10 lipca 2015

Lockheed Martin i Textron mają zamiar nabyć aktywa Sikorsky'ego.

Zakupem Sikorsky’ego zainteresowane są dwa podmioty – Lockheed Martin i Textron / Rysunek: bidnessetc

Jak donosi Reuters, do finałowej rozgrywki w sprawie zakupu aktywów przedsiębiorstwa Sikorsky Aircraft mają stanąć Lockheed Martin i Textron. Spółka-matka – United Technologies Corp. – ma podjąć decyzję do końca bieżącego miesiąca. Jednak według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, szefowie UTC zastanawiają się też nad przekazaniem akcji udziałowcom. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa szacowna jest na 8 mld USD (30,6 mld zł).

Decyzja UTC o pozbyciu się Sikorsky’ego motywowana jest słabymi wynikami sprzedaży śmigłowców cywilnych, a zwłaszcza spadkiem zapotrzebowania na wiropłaty służące do transportu osób i ładunków na morskie platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego (Heli-Expo 2015: Doskonalszy S-92 , 2015-03-04). Co ciekawe, konkurenci z Europy mają odmienne zdanie i wprowadzają na rynek nowe modele śmigłowców, przeznaczone właśnie do tego rodzaju zadań (Paris Air Show 2015: X6 z udziałem Polski, 2015-06-16; Heli-Expo 2015: Ulepszenia AW139, 2015-03-03).

Textron, którego wartość rynkowa wyceniana jest na 12 mld USD (46 mld USD), proponował UTC transakcję na zasadzie wymiany akcji, co pozwoliłoby uniknąć zapłacenia wysokiego podatku. Jednak UTC nie jest zainteresowana taką możliwością. W dodatku istnieje obawa, że rząd w Waszyngtonie może się sprzeciwić połączeniu, ze względu na możliwość utworzenia monopolisty zajmującego się produkcją śmigłowców cywilnych – jedną ze spółek Textrona jest Bell Helicopter (Bell 525 oblatany, 2015-07-03).

Inaczej ma się rzecz w przypadku Lockheed Martina, którego wartość rynkowa to 60 mld USD (230 mld USD), zajmującego się niemal wyłącznie obronnością. Nabycie spółki projektującej i produkującej śmigłowce cywilne pozwoliłoby na rozszerzenie zakresu oferowanych wyrobów. W dodatku obydwa przedsiębiorstwa już od dawna ze sobą współpracują przy projektach wiropłatów wojskowych – VXX (Kontrakt na VXX przyznany, 2014-05-08), CSAR-X, czy MH-60R/S (Dwusetny MH-60R, 2014-11-14).

Wcześniej mówiono o możliwości nabycia Sikorsky’ego przez jednego z dwóch gigantów branży lotniczej – Airbusa lub Boeinga. Jednak obecnie żaden z nich nie ma takiego zamiaru i nie komentuje oficjalnie sytuacji Sikorsky’ego.

Nie wiadomo, jak sprzedaż wpłynie na los zakładów Sikorsky’ego w Mielcu. Wcześniej ich kupno rozważała PGZ, ale zamiar zarzucono (Porozumienie Sikorsky’ego z WZL-1, 2015-03-12). Wiadomo natomiast, że nabyciem mieleckiej wytwórni oficjalnie zainteresowany jest ukraiński Antonow (Oblot An-178, 2015-05-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.