Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szwajcarska poczta testuje bsl

Lotnictwo cywilne, 12 lipca 2015

Szwajcarska poczta rozpoczęła testy małego bsl Matternet One dostarczającego paczki. Mogą one ważyć do 1 kg.

Producentem czterowirnikowca One i dostawcą oprogramowania jest Matternet z amerykańskiej Kalifornii / Zdjęcie: Swiss Post

Kilka dni temu poczta szwajcarska rozpoczęła testy małego czterowirnikowca do transportowania paczek. Mogą one ważyć do kilograma. Zasięg bezzałogowca, ograniczony pojemnością akumulatorów, wynosi ponad 10 km.

Producentem czterowirnikowca One i dostawcą oprogramowania jest Matternet z amerykańskiej Kalifornii. Według założeń, bsl mają latać całkowicie autonomicznie, zachowując rygorystyczne zasady bezpieczeństwa, w tym m.in. używając jedynie wybranych tras. Testy mają potrwać do końca lipca. Niezależnie od oceny ich wyników, praktyczne zastosowanie bezzałogowców do dostarczania paczek przez Swiss Post nie nastąpi wcześniej niż za 5 lat.

Swiss Post realizuje program we współpracy z Swiss WorldCargo, spółką zależną linii Swiss. Głównym powodem, dla którego szwajcarscy pocztowcy chcą wykorzystywać bezzałogowce do dostaw paczek, jest ukształtowanie geograficzne ich państwa. Do małych górskich miejscowości trudno dotrzeć, a zwykłymi metodami bywa to bardzo kosztowne. Jak w innych krajach, problemem pozostają jednak przepisy prawa. Być może więc początkowo bezzałogowce będą używane tylko w sytuacjach nadzwyczajnych, na przykład po katastrofach naturalnych. Inną preferowaną kategorią może być szybki transport ważnych próbek do laboratoriów.

Szwajcarzy nie są pierwsi. Od 2013 małe bezzałogowce do transportu paczek testuje amerykański Amazon. Miałyby one błyskawicznie dostarczać na krótkich dystansach towary zamawiane przez klientów przedsiębiorstwa. Na razie jednak rozwój projektu blokują przepisy prawne obowiązujące w USA.

Sam Matternet rozwija metody dostarczania paczek przez bezzałogowce od kilku lat. Obecnie testuje bsl do przewożenia ładunków medycznych na Haiti. Jeśli testy zakończą się powodzeniem, w systemie ma tam latać kilka czterowirnikowców.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.