Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pięć stoczni zawalczy o P-75I

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 12 lipca 2015

Rząd Indii opublikował listę pięciu rodzimych stoczni, które w ramach programu Project-75I otrzymają zaproszenie do udziału w przetargu na budowę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych.

Nowe indyjskie okręty podwodne uzupełnią w linii 6 jednostek typu Scorpène, które budowane są od 2009 przez Mazagon Dock na licencji francuskiej DCNS. Okręty otrzymają siłownię niezależną od powietrza atmosferycznego. Zostaną także przystosowane do przenoszenia i odpalania pocisków manewrujących Brahmos / Zdjęcie: Michał Jarocki

Celem rządowego programu Project-75I (P-75I) jest wprowadzenie do służby sześciu konwencjonalnych OP, wyposażonych w siłownię niezależną od powietrza atmosferycznego (AIP). Okręty zostaną kupione w ramach nowej strategii rządu Narendry Modiego, Buy and Make (Indian). Koszt ich budowy obliczono na ok. 640 mld INR (ok. 38 mld zł).

Rządowy komitet ds. bezpieczeństwa wybrał grupę rodzimych stoczni, które zostaną zaproszone do udziału w przetargu na budowę nowych OP (Indie ogłoszą przetarg na okręty podwodne, 2010-07-12). Do rywalizacji o rządowe zlecenie staną, państwowe: Mazagon Dock (P-75I nie dla MDL, 2015-03-23), Hindustan Shipyard i Cochin Shipyard, a także prywatne: Pipavav Defence and Offshore Engineering i Larsen & Toubro (Navantia z Larsen & Turbo, 2014-12-27).

Oferenci ubiegający się o rządowe zlecenie, muszą utworzyć spółki joint-venture z wybranymi partnerami z zagranicy. Władze chcą bowiem, aby nowe okręty powstały bezpośrednio w kraju, na zasadzie transferu technologii.

Wśród zagranicznych kontrahentów zainteresowanych indyjskim programem zakupowym wymienia się przede wszystkim niemiecką grupę stoczniową, ThyssenKrupp Marine Systems. Producent z Niemiec liczy, że w walce o indyjskie zlecenie pomoże wsparcie, jakiego udzieliły mu władze federalne. Niemiecka minister obrony, Ursula von der Leyen, udała się z maju do Indii ze specjalną misją lobbingową, w trakcie której starała się przekonać indyjskie władze do zakupu niemieckich OP typ 214 (Niemcy lobbują w Indiach, 2015-05-28).

Zainteresowanie indyjskim programem zakupowym wyrażają także: francuska grupa DCNS oferująca zmodyfikowane OP typu Scorpène (na zdjęciu), hiszpańska Navantia z rozwijanymi od wielu lat jednostkami proj. S-80 (Hiszpania oferuje Indiom S-80, 2013-12-01), rosyjskie CBK Techniki Morskiej Rubin z ofertą w postaci okrętów Amur 1650 (Indie zainteresowane rosyjskimi OP, 2014-08-05) i szwedzki Saab, który promuje w Indiach od kilku miesięcy nowe OP proj. A26 (Szwecja zleca budowę A26, 2015-06-30).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.