Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Peru nowym użytkownikiem Super Seasprite

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 14 lipca 2015

Trwa odbiór pierwszego z zakupionych przez Peru od Nowej Zelandii śmigłowców Kaman SH-2G Super Seasprite. Peru kupiło 5 takich maszyn.

Grupa oficerów-lotników marynarki wojennej Peru po inspekcji procesu modernizacji śmigłowców w Kanadzie

Wszystko wskazuje na to, że lotnictwo morskie Peru – Aviation Naval de la Marinna de Guerra Peru – dysponować będzie lepiej wyposażonymi i uzbrojonymi, a także sprawniejszymi śmigłowcami SH-2G Super Seasprite od tych, którymi posługuje się Marynarka Wojenna RP.

Na początku lipca 2015 specjalna komisja ekspertów lotniczych floty peruwiańskiej przeprowadziła w zakładach General Dynamics Canada w Ottawie inspekcję procesu rewitalizacji i dokonała prób w powietrzu pierwszego Super Seasprite, zmodernizowanego do standardu P2, zakupionego przez rząd w Limie z zapasów nowozelandzkich. Jest to maszyna oznaczona symbolem NZ-3604, która najpierw, 19 maja 2015 trafiła na przegląd i wymianę systemów, umożliwiających jej dalszą wieloletnią eksploatację do zakładów spółki Kaman w Bloomfield w Connecticut. W sumie procesowi modernizacji poddane zostaną w ten sposób 4 śmigłowce SH-2G (NZ).

Pierwszy z odmładzanych dla Peru Super Seasprite – NZ-3604, podczas testowego zawisu w Kanadzie. Maszyna ma jeszcze malowanie i znaki lotnictwa nowozelandzkiego

Marynarka wojenna Peru zakupiła w październiku 2014 pięć ex-nowozelandzkich SH-2G (NZ) z pośrednictwem kanadyjskiej kompanii Corporacion Comercial Canadiense (kontrakt zarejestrowany jako DIRCOMAT No. 371-2014) za 117,3 mln USD. Transakcję zaaprobował oficjalnie prezydent Ollanta Humala, dekretem z 23 listopada 2013 (SNIP No. 251575,) z zaznaczeniem, że wiropłaty zostaną przeznaczone dla odmłodzenia parku latającego bazy morskiej w Callao (Escuadron Aeronaval No.21). Śmigłowce rozpocząć mają swoją nową służbę w 2016.

Peruwiańską lustracją objęto także należące do śmigłowców uzbrojenie – na zdjęciu pociski Maverick na przygotowanych już belkach podwieszania / Wszystkie zdjęcia via Grupo Edefa

Bez modernizacji, prosto z miejsca składowania w Nowej Zelandii, do Peru dostarczony został w październiku 2014 Super Seasprite oznaczony symbolem NZ-3605. Ten egzemplarz SH-2G (P1) służy do szkolenia personelu jednostki – Escuadron Aeronaval No.21.

Polski Super Seasprite. Śmigłowce, które trafiły do Marynarki Wojennej RP razem ze starymi amerykańskimi fregatami, jako ich wyposażenie pokładowe, były mocno wyeksploatowane / Zdjęcie: Wojciech Łuczak

Peruwiańskie Super Seasprite wyposażone będą w wielofunkcyjne wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie pilotów, radar Telephonic APS-1439(V)3 Ocean Eye o zasięgu 220 mil morskich, system FLIR StarSafire III (AN/AAQ-22), system ostrzegania o opromieniowaniu radarowym BAE Systems i układy łączności Rockwell-Collinsa. W wyposażeniu każdego śmigłowca znajdzie się 16 zrzucanych pław hydroakustycznych typu DIFAR i DICASS do wykrywania zanurzonych OP. Uzbrojenie tworzyć będą torpedy ZOP ASW Mk-46. Do ataków na cele nawodne każdy śmigłowiec otrzymać ma po dwa pociski AGM-65D Maverick o zasięgu do 25 km.


Drukuj Góra