Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

C-130XL – konkurent A400M?

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 września 2008

Lockheed Martin ujawnił projekt powiększonego samolotu transportowego Hercules, oznaczonego jako C-130XL. Maszyna o udźwigu sięgającym 30 ton miałaby konkurować z europejskim A400M.

O nowym pomyśle poinformował Flight Global. Projekt powstaje w oddziale Lockheed Aeronautics w Marietta na bazie C-130J. Ponieważ US Air Force nie sformułowały jeszcze wymagań na samolot tej klasy, Lockheed Martin prowadzi jedynie analizy teoretyczne. Przedstawiciele koncernu zapewniają, że gdyby pojawiło się konkretne zamówienie, producent mógłby dostarczyć nowe samoloty w ciągu 5 lat.

Lockheed Martin wychodzi w ten sposób naprzeciw sygnalizowanej przez USAF potrzebie zakupu po 2015 samolotów transportowych dla planowanych brygad FCS (Future Combat System). Standardowy C-130J okazał się za mały do przewozu pojazdów, które powstają w ramach programu (a właściwie - pojazdy muszą być większe niż planowano, by zapewnić żołnierzom odpowiedni poziom bezpieczeństwa).

Samoloty C-130 Hercules są produkowane od połowy lat 1950. Mogą przewozić ładunek o masie do ok. 20 ton. Ich zasięg nie przekracza 8 tys. km.

Konkurencyjną ofertę zgłosił Boeing. Proponuje on zmodernizowany samolot C-17B Globemaster III z mocniejszym napędem, poszerzonymi klapami i wzmocnionym podwoziem.


Drukuj Góra