Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wyścigi bsl

Lotnictwo cywilne, 19 lipca 2015

W Brighton w Wielkiej Brytanii odbyły się wyścigi latających bezzałogowców. Sterowali nimi operatorzy z okularami pokazującymi obraz z bsl.

Zawodnicy uczestniczący w wyścigu bsl

Wczoraj w brytyjskim Brighton w Sussex, na opuszczonej farmie odbyły się wyścigi latających bezzałogowców – International Drone Day. Pomysł takich zawodów pochodzi z USA, gdzie podobna rywalizacja odbywa się od kilku lat. Zawodnicy sterują małymi bezzałogowcami posługując się okularami, które transmitują obraz z umieszczonych na nich kamer. Wirtualnie mogą więc czuć się, jakby sami lecieli wyznaczoną pylonami trasą.

Rywalizujące bsl latają z prędkością ok. 100 km/h. Zawody obserwują setki kibiców. Organizatorzy spodziewali się 10-15 zawodników, a pojawiło się ich blisko 70.

Bezzałogowce przed startem do kolejnego wyścigu / Zdjęcia: facebook

Głównym problemem organizatorów jest zapewnienie bezpieczeństwa. Pomagają w tym dziesiątki wolontariuszy, którzy starają się panować na emocjami zawodników i obserwatorów. Organizatorzy zdają sobie bowiem sprawę z tego, że jakikolwiek wypadek może wpłynąć na zaostrzenie i tak bardzo rygorystycznych przepisów dotyczących używania bsl w przestrzeni publicznej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.