Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmarł Paul MacCready

Przemysł zbrojeniowy, 29 sierpnia 2007

29 sierpnia 2007 zmarł dr Paul MacCready - legendarny amerykański konstruktor lotniczy. MacCready urodził się w New Haven w 1925. W wieku 16 lat zbudował swój pierwszy model lotniczy z napędem. W czasie II w.św. latał w ośrodku szkolnym US Navy. W 1947 ukończył uniwersytet w Yale. W latach 1948, 1949 i 1953 był mistrzem USA w szybownictwie, a w 1956 został międzynarodowym mistrzem Francji. Był pionierem latania wysokościowego, wielokrotnie bił rekordy świata.

W latach 1946-1956 pracował nad nowymi konstrukcjami lotniczymi, w 1952 obronił pracę doktorską w California Institute of Technology. W 1971 MacCready stworzył przedsiębiorstwo AeroVironment zajmujące się projektowaniem samolotów bezpilotowych i systemów elektrycznych. W 1977 skonstruowany przez niego Gossamer Condor napędzany siłą ludzkich mięśni zdobył nagrodę Henrego Kremera, ufundowaną w 1959 za samodzielny lot bez silnika. Dwa lata później Bryan Allen na Gossamer Albatros - następcy Condora - przeleciał w ciągu 3 godzin nad Kanałem La Manche. MacCready zdobył wówczas drugą z nagród Kremera, w wysokości 213 tys. USD.

W kolejnych latach MacCready projektował samoloty zasilane energią słoneczną. W 1980 pierwszy lot wykonał Gossamer Penguin. Rok później Solar Challenger przeleciał 163 mil z Paryża do Anglii. Na bazie Solar Challengera MacCready zbudował kilka bezpilotowych samolotów na zamówienie Pentagonu. W 1997 Pathfinder o rozpiętości 33 m osiągnął wysokość 20 km. W 2001 75-metrowy Helios osiągnął ponad 30 km - 2 km więcej niż jakikolwiek samolot w historii.

AeroVironment budowało też napędzane energią słoneczną samochody. W listopadzie 1981 skonstruowany w tym przedsiębiorstwie pojazd wygrał wyścig na dystansie 1867 mil w Australii, jadąc ze średnią prędkością ok. 65 km/h, o połowę szybciej niż następny na mecie. W 1985 AeroVironment zaproponował koncernowi General Motors napędzany energią elektryczną samochód Impact. Na jego bazie zbudowano pojazd kategorii California Zero Emision Vehicle.

Gossamer Condor, Gossamer Albatross, Solar Challenger, QN, Sunraycer i Pathfinder Plus zakupił Smithsonian National Air and Space Museum w Waszyngtonie. Gossamer Condor jest w stałej ekspozycji tego muzeum.

Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.