Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

GKN kupuje Fokkera

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 28 lipca 2015

Brytyjskie przedsiębiorstwo GKN kupiło aktywa holenderskiego Fokker Technologies.

Do końca br. Fokker Technologies wejdzie w skład GKN Aerospace, jednak zachowa dawną nazwę / Zdjęcie: Fokker

Dziś brytyjska grupa GKN poinformowała o nabyciu aktywów holenderskiej spółki Fokker Technologies od Arle Capital. Wartość transakcji to 706 mln euro (2,93 mld zł).

Wytwórnia Fokker została założona w 1912 przez Holendra Antona Fokkera, jednego z pionierów lotnictwa. Spod jego ręki wyszedł m. in. słynny myśliwiec I wojny światowej Fokker Dr.I, czy samolot pasażerski F.VII/3m. Fokker zmarł w 1933, ale zakłady kontynuowały działalność. Zniszczone podczas działań w II wojnie światowej wytwórnie odbudowano. Produkowano w nich turbośmigłowe samoloty pasażerskie F27, F28, a następnie odrzutowe Fokker 50, 70 i 100 (Popyt na Fokkery nie słabnie, 2014-07-22). Holenderskie przedsiębiorstwo zajmowało się też licencyjną produkcją samolotów bojowych F-104 i F-16.

W 1996 Fokker ogłosił bankructwo. Dział badań kosmicznych stał się Dutch Space, która została w 2005 wykupiona przez EADS. Zakłady, które produkowały części zamienne do samolotów i zajmowały się ich naprawami zostały przejęte przez Stork N.V. i obecnie noszą nazwę Fokker Technologies. W skład spółki wchodzą Fokker Aerostructures, Fokker Landing Gear, Fokker Elmo i Fokker Services, specjalizujące się w projektowaniu i produkcji struktur, wiązek elektrycznych i podwozi (Fokker wyposaży Boeinga w wersji VIP, 2014-12-09). W międzyczasie powstała też spółka Rekkof Aircraft, której zadaniem jest wznowienie produkcji Fokkerów 70NG i 100NG. Obecnie Fokker Technologies zatrudnia 5 tys. pracowników i prowadzi działalność w Europie, Ameryce Pn. i Azji. Przychody w 2014 wyniosły 758 mln euro (3,15 mld zł).

Brytyjska grupa GKN zatrudnia ponad 50 tys. osób w zakładach w 30 krajach na całym świecie. Dział GKN Aerospace, w skład którego wchodzi 12 tys. pracowników, odpowiada za dostawy struktur statków powietrznych i silników lotniczych oraz instalacji paliwowych i pływaków awaryjnych.

Po nabyciu Fokker Technologies GKN stanie się jednym z największych dostawców struktur lotniczych w świecie. Holenderskie przedsiębiorstwo wejdzie w skład GKN Aerospace, ale jego siedzibą nadal będzie Holandia. Tam także prowadzone będą prace badawczo-rozwojowe. Zakończenie transakcji zakupu nastąpić ma przed końcem br., po zakończeniu negocjacji ze związkami zawodowymi i dopełnieniu formalności prawnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra