Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy strzał NLOS-C

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 24 września 2008

Wczoraj na poligonie Yuma Proving Ground odbyło się pierwsze strzelanie z prototypu lekkiej haubicy samobieżnej XM1203 Non-Line-of-Sight Cannon (NLOS-C). System ma osiągnąć gotowość operacyjną w 2014.

Pierwszy strzał prototypu NLOS-C. Wóz, dysponując większym potencjałem bojowym niż M109, będzie miał masę jedynie 18 t, przez co będzie mógł być transportowany na pokładach C-130 / Zdjęcie: US Army

BAE Systems Land and Armaments (spółka powstała po wykupieniu United Defence przez BAE Systems), ujawnił pierwszą haubicę - oznaczoną NLOS-C P1 - w maju 2008. Miesiąc później pojazd został wystawiony przed Kapitolem, by przekonać parlamentarzystów o sensowności finansowania programu Future Combat Systems, którego częścią jest XM1203 (zobacz: NLOS-C na Capitol Hill).

Wczorajsze wystrzelenie pierwszego pocisku, rozpoczyna etap prób systemu. Wóz P1 w ciągu najbliższych paru miesięcy odda łącznie 500 strzałów, co będzie służyło zbadaniu zachowania podstawowych systemów pojazdu i warunków pracy załogi. Do końca 2009, dołączy do niego kolejne 7 pojazdów. Wszystkie zostaną poddane serii intensywnych testów, na różnych poligonach. Badany będzie nie tylko system artyleryjski, ale również podwozie, przygotowywane do zastosowania w innych aplikacjach FCS.

NLOS-C będzie obsługiwany jedynie przez 2 żołnierzy załogi. Cały etap przygotowania pocisku, ładowania i wystrzelenia, będzie odbywał się automatycznie. Wóz będzie przewoził 24 naboje kalibru 155 mm. Zasięg strzelania szacowany jest na 35 km / Rysunek: BAE Systems

W latach 2010-2012 BAE Systems dostarczy kolejne 18 haubic, które zostaną wykorzystane do wypracowania taktyki ich użycia. Wnioski zdobyte w obu etapach testów, zostaną wykorzystane w produkcji seryjnej. Pierwsze wozy tej serii powinny osiągnąć gotowość operacyjną w 2014, sukcesywnie zastępując M109 Paladin.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.