Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Samoobsługa z Air France

Lotnictwo cywilne, 10 sierpnia 2015

Nicea jest pierwszym portem w siatce połączeń Air France, który oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system odprawy od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu.

Port w Nicei spełnia obecnie wszystkie warunki, które pozwalają na zakwalifikowanie go przez IATA do programu Fast Travel / Zdjęcie: Air France

Dzięki uruchomieniu trzech samoobsługowych bramek odprawy do samolotów, Nicea jest pierwszym portem lotniczym w siatce połączeń Air France (Pierwszy ATR 72-600 we flocie HOP!, 2015-04-13), który oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system odprawy od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu. Wcześniej na innych lotniskach linie Air France KLM oferowały m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu.

Aktualnie port w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, które pozwalają na zakwalifikowanie go przez IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) do programu Fast Travel. Są to:

- bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych,

- bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu,

- samodzielne nadanie bagażu i druk przywieszek bagażowych,

- kioski do samodzielnej zmiany lotu i druku nowych kart pokładowych,

- bezobsługowe wejście na pokład samolotu,

- bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.

W porcie w Nicei już 80% wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system.

Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej samoobsługowe. 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem Internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku – powiedziała Chloé Marchand, dyrektor generalna Air France KLM w Polsce.

Na stronie www.airfrance.pl (i na jej mobilnej wersji) pasażerowie mogą odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online. Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfona. Na stronie przewoźnika znajdują się także wszystkie ważne informacje na temat lotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.

Ponadto na niektórych trasach średniego zasięgu, podróżujący Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu (na kartce formatu A4) niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego, razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w przezroczystej przywieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż na stanowisku.

Wiele podobnych udogodnień istnieje także na lotnisku Amsterdam-Schiphol. W hubie KLM (Wyposażenie holenderskich Dreamlinerów , 2015-08-05) można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Stanowiska znajdują się w hali odlotów i można z nich korzystać po odprawie (zarówno online, jak i za pomocą automatu do samodzielnej odprawy). Ważne jest, aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra