Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzej potencjalni następcy J-STARS

Lotnictwo wojskowe, 11 sierpnia 2015

US Air Force przyznały trzem przedsiębiorstwom kontrakty na opracowanie następców samolotu E-8C J-STARS.

Amerykanie dysponują obecnie 16 samolotami rozpoznania, zarządzania polem walki, dowodzenia i kierowania E-8C J-STARS / Zdjęcie: US Air Force

Dowództwo wojsk lotniczych USA przyznało fundusze na prace studialne i produkcję prototypów nowych konstrukcji, z których jedna zastąpi w służbie samolot rozpoznania, zarządzania polem walki, dowodzenia i kierowania E-8C J-STARS (Joint Surveillance Target Attack Radar System). Obecnie Amerykanie mają w służbie 16 statków powietrznych tego typu, zbudowanych na bazie przestarzałych komunikacyjnych Boeingów 707-320C. Co ciekawe, poszczególni oferenci otrzymali różne kwoty.

Lockheed Martin, który dostał 11,5 mln USD (ok. 44 mln zł) proponuje odpowiednio zmodyfikowany i wyposażony odrzutowiec klasy biznes Bombardier Global (Opóźnienie Globala 7000, 2015-08-03), do którego dostarczy razem z Raytheonem wyposażenie rozpoznawcze. Northrop Grumman, oferujący Gulfstreama G550 (Pierwszy G550-AEW Singapuru, 2009-02-20), produkowanego przez spółkę zależną General Dynamics, z urządzeniami produkcji L-3, otrzymał 10 mln USD (38 mln zł). Zbliżona suma – 9,9 mln USD (37,8 mln zł) przypadła Boeingowi, promującemu rozwiązanie na bazie samolotu Boeing Business Jet 1 (pochodnej 737-700, BBJ ma 15 lat, 2011-07-18).

W 2017 zwycięzca konkursu otrzyma kontrakt na budowę 2 demonstratorów. Następnie wyprodukuje 3 samoloty przedseryjne, które uzyskają wstępną zdolność operacyjną pod koniec 2023. Od następnego roku kupowane będą samoloty seryjne, w liczbie 12. Wycofywanie z eksploatacji E-8C rozpocznie się w roku budżetowym 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.